המכירות של אפל אייפד בשמיים, המתחרים רוצים גם.

חודשיים בלבד חלפו מאז שהשיקה אפל את מחשב הלוח החדש שלה – האייפד (iPad) – והחברה כבר מדווחת על נתוני מכירה מרשימים ביותר: יותר משני מליון מכשירי אייפד כבר נרכשו. שני מליון!

ניתן בהחלט לומר שמדובר בהצלחה, מה גם שאייפד נמכר בינתיים רק בארצות הברית, ובתשע מדינות נוספות (בריטניה, גרמניה, יפן ועוד) החל מסוף מאי.

במהלך חודש יולי אמורות להצטרף למועדון תשע מדינות נוספות, ביניהן מקסיקו, אוסטריה ואירלנד (בישראל, אגב, עוד לא ברור מתי יימכר האייפד).

רק לשם השוואה, למכשיר האייפון לקחו חודשיים כדי לעבור את רף מליון המכירות.

ובמקביל, וכנראה בקשר ישיר, מדווח האתר של פוקס ניוז שחברת אסוסטק (Asustek) מטיוואן תתחיל למכור מחשב לוח משלה בתחילת השנה הבאה. המכשיר, שיקרא אי-פד (Ee Pad), יופעל במערכת חלונות 7 של מיקרוסופט ועם מעבד של אינטל.

במקביל, אומר האתר, תפתח אסוסטק גם חנות אפליקציות בדומה לחנות של אפל, שתופעל בשיתוף עם אינטל ותהיה מבוססת גם היא על מערכת ההפעלה של מיקרוסופט.

ג'וני שי (Jonny Shih), מנכ"ל אסוסטק, אמר שהחברה "רוצה לספק גם שירותי תוכן, כיוון שאלה חשובים מאוד. המטרה היא לחזק את חווית האינטרנט הנייד של הלקוח".

בצעד יש ניצחון קטן למיקרוסופט על אפל בקרב הנצחי על מערכת ההפעלה שתשלוט בשוק מחשבי הלוח.

עם זאת, מובן שעוד מוקדם להכריע אם לאסוסטק יהיה מספיק כוח כדי להלחם באפל ובאייפד, והאם החברה מספיק מוכרת וחזקה כדי לעמוד בתחרות, למרות שיתוף הפעולה עם מיקרוסופט ואינטל.

ההערכה היא שאפל תמכור כ- 10 מליון מחשבי אייפד עד סוף השנה, מה שמפתיע מאוד אנליסטים רבים, שלא צפו את ההצלחה הרבה של האייפד. עם זאת, הם מציינים שחשוב להתחשב בקצב הייצור המוגבל של האייפד, מה שיכול לשחק לטובת חברות כמו אסוסטק והאי-פד שלה, וחברות נוספות כמו HP, דל או סוני שיציעו למשתמשים מחשבי לוח משלהן שיעבדו עם מערכת ההפעלה של המתחרה הגדולה האחרת של אפל – גוגל.

שלח תגובה

תגי HTML מותרים: <a href="http://google.com">google</a> <strong>bold</strong> <em>emphasized</em> <code>code</code> <blockquote>
quote
</blockquote>