אפליקציית אייפד חדשה תסייע בשיפור יכולות התקשורת של ילדים ומבוגרים על הספקטרום האוטיסטי

חדשות מרעננות מעולם האפליקציות לאייפד מגיעות בדמותה של אפליקציה חדשה בשם AutisMate – לא עוד משחק ממכר, מגזין חדשות או ניסיון אחר למלא את צרכי הבידור של המשתמשים, אלא אפליקציה אשר תוכננה ויועדה להיות מכשיר טיפולי.

את האפליקציה AutisMate השיק המפתח האמריקאי ג'ונתן אייזק, אחיו הבוגר של אוריאל בן ה-10, אשר אובחן כלוקה בהפרעות תקשורת והתנהגות על הספקטרום האוטיסטי. מטרתה המוצהרת של האפליקציה היא לסייע לילדים ובני נוער (אך יכולה לסייע גם למבוגרים) הלוקים בהפרעות שכאלה, לשפר את מיומנותם החברתית ואת יכולתם לתקשר עם הסביבה.

ממשק האפליקציה עושה שימוש בנתוני מיקום על מנת להציג למשתמש, על מסך האייפד, המחשה ויזואלית של הסביבה הפיזית בו הוא שוהה ובתוכה אייקונים ברורים המייצגים פעולות ומצבים שונים. לדוגמא כאשר מאתרת האפליקציה כי המשתמש נמצא בחדר האמבטיה היא תציג בפניו כמה אייקונים רלוונטיים: שטיפת ידיים, מקלחת, שירותים וכן הלאה. הקלקה על אחד האייקונים תעלה סרטון וידאו הממחיש את הפעולה או תשמיע קריינות אשר אמורה לתאר את המסר אותו מבקש המשתמש להשמיע, לדוגמא "אפשר לקבל סבון בבקשה?".

התכנים המקושרים לכל אייקון באפליקציה ניתנים לעריכה ולהתאמה אישית למשתמש, זאת באמצעות הוספת סרטונים, תמונות וקבצי אודיו אישיים וכך ליצור עבור הילד המחשה אישית ומוכרת לסביבה ולפעולות נדרשות. באופן זה מכוונת האפליקציה ליצור דרכי תקשורת קלות וברורות בין המשתמש לסביבתו וכן לסייע לו בתפקוד עצמאי. כמו כן מציעה האפליקציה מעין תסריטים של מצבים חברתיים ופעולות שונות באמצעותם יכול הילד לתרגל את ההתנהגות הנורמטיבית במצבים אלו. יכולת ההתאמה האישית הופכת את האפליקציה לכלי טיפולי עבור מגוון רחב של הפרעות תקשורת על הספקטרום האוטיסטי ברמות קושי שונות, כאמצעי עבור איש מקצוע, עבור הורים וכן ככלי עזר עבור הילד עצמו.

AutisMate כוללת תכנים רבים ומגוונים (נתון הבא לידי ביטוי בגודלה – 374 MB), ביניהם כ- 12,000 אייקונים, קבצי אודיו בקריינות של קול מסונתז, סרטוני וידאו, תמונות ועוד. האפליקציה תומכת גם בריבוי משתמשים ועל כן יכולה להתאים לאיש מקצוע המטפל במספר ילדים. על פי מפתח האתר לאפליקציה צפויים עדכונים משמעותיים בטווח הקרוב אשר יכללו גם פיצ'ר "טקסט לקול" – קריינות אוטומטית לטקסט מוקלד, אפשרות ליצירת תרגילי "צעד אחרי צעד" לפעולות שונות ולהתנהגות נורמטיבית במצבים חברתיים שונים וכן אפשרות ליצירת מנגנון ניקוד ותגמול של הילד בהתאם לביצועיו בתרגילים.

למרבה הצער האפליקציה מיועדת כרגע רק לדוברי אנגלית וניתן רק לקוות כי ימצאו מפתחים ישראלים אשר יקחו את היוזמה הברוכה לידיהם ויפיקו אפליקציית אייפד דומה בעברית.

מחיר – 49.99$

לרכישת האפליקציה

שלח תגובה

תגי HTML מותרים: <a href="http://google.com">google</a> <strong>bold</strong> <em>emphasized</em> <code>code</code> <blockquote>
quote
</blockquote>