מה הקשר בין מימון המונים לפיתוח אפליקציות לאייפד?

חדשות מעבר לים מבשרות כי אל עולם מימון ההמונים (crowd financing), שהיה עד לא מזמן משכנן של יוזמות חברתיות או יוזמות חברתיות-עסקיות בלבד, זולגות יותר ויותר יוזמות עסקיות לגמרי. אחת הדוגמאות היותר מעניינות לכך היא היוזמה לפיתוח אפליקציה לאייפד הנקראת SketchPad Pro, אשר מפתחיה מנסים לממנה באמצעות אתר מימון ההמונים קיקסטארטר.

אפליקציית אייפד לציור
קרדיט: ipadcreative.com

האפליקציה המתוכננת, כפי שניתן להסיק משמה, מיועד ליצירת איורים על גבי האייפד, וליתר דיוק ליצירת "סטוריבורד" – פורמט מקובל להמחשה מאוירת של סצינות מתוכננות לצילום, בעיקר של סרטי קולנוע אך גם של קליפים, סדרות טלוויזיה, סרטי אנימציה וכו'.

על פי צמד המפתחים והאמנים האמריקאים העומדים מאחורי היוזמה, SketchPad Pro מיועדת להפוך את האייפד לכלי הדיגיטלי האולטימטיבי עבור יצירת סטוריבורד, בין היתר באמצעות שורה של פיצ'רים אשר יקלו על עבודת האיור, ממשק אינטואיטיבי וידידותי, ואפשרות נוחה לייבא אל האפליקציה תמונות (גם ישירות ממצלמת האייפד). כמו כן מובטחת התאמה של האפליקציה למסך הרטינה המשובח של אייפד 3.

על מנת לייצר את המוצר המיועד מבקשים המפתחים לגייס מן הגולשים סכום של 20,000$, ועל פי המתכונת המקובלת באתר, תמיכה בפרויקט בסכום משמעותי תקנה לתורם מתנה קטנה, בהתאם לגובה התרומה (חולצה, כרטיס תודה וכו'). נכון להיום עומד הסכום שגויס על 2,120$ בלבד, כאשר האפשרות להעניק לו תמיכה תהיה זמינה למשך עוד כשבועיים. מכאן ניתן להסיק כי למרבה הצער יתכן כי SketchPad Pro תישאר בתור רעיון מעניין בלבד, אלא אם כן יצליחו המפתחים לגייס את הסכום הנדרש להם ממקורות מימון אחרים. שיהיה בהצלחה.

שלח תגובה

תגי HTML מותרים: <a href="http://google.com">google</a> <strong>bold</strong> <em>emphasized</em> <code>code</code> <blockquote>
quote
</blockquote>