מערכת ההפעלה החדשה של אפל למכשירים ניידים

כפי שכבר המחשנו בפוסטים קודמים, מעמדה המרכזי של אפל בשוק הטכנולוגיה מפרנס תעשייה ענפה למדי של שמועות, הדלפות ופרסומים לא רשמיים, הנפרסת על פני מאות בלוגים ואתרי טכנולוגיה. אחרי שהתייחסנו לשמועות על פיתוחו או אי פיתוחו של מיני ולפיצ'רים אשר יכנסו או לא לאייפון 5, נייחד הפעם התייחסות ממוקדת למערכת ההפעלה החדשה של חברת אפל למכשירים ניידים, להלן iOS 6 (אשר ככל הנראה זכתה במעבדות אפל לשם הקוד – סאנדנס). מתוך בליל הפרסומים על המערכת החדשה אפשר לבודד מספר נתונים החוזרים על עצמם במידה סבירה של אמינות, להלן:

שירות מפות עצמאי

על פי מספר פרסומים אמינים למדי, אפל החליטה על הפסקת השימוש בשירות המפות של גוגל (Google maps) והשלימה פיתוח עצמאי של אפליקציית מפות אשר תוצג לראשונה ב- iOS 6. הנחה סבירה היא כי אפל לא תסתפק ביצירת מוצר שווה ערך לזה של גוגל והיישום החדש יכלול גם מספר פיצ'רים חדשים ומעניינים. אחד מאותם פיצ'רים, כך מוערך, יהיה הטמעת יכולות תלת מימד לתוך היישום באופן אשר יאפשר את הצגת הנתונים הגיאוגרפיים בצורה ריאליסטית יחסית.

יש להניח כי בעקבות השקת היישום תשחרר אפל גם ערכת מפתחים אשר תאפשר למפתחים לעדכן את האפליקציות לאייפון ולאייפד, כך שיעשו שימוש בנתוני המיקום של היישום האפלי ולא באלו של גוגל. דיווח נוסף בנוגע ליחסי אפל-גוגל גורס כי ממערכת ההפעלה הבאה תושמט אפליקציית יוטיוב (לבית גוגל), אך זו כמובן עדיין תהיה זמינה להורדה דרך ה-app store.

סירי גם באייפד

העוזרת הקולית הוירטואלית שהיתה לאחד הפיצ'רים היותר מוצלחים שליוו את השקת אייפון 4S, ככל הנראה תגיע במסגרת iOS 6 גם לאייפד. במקביל צפויה אפל לשחרר ערכת מפתחים לסירי אשר תאפשר למפתחים חיצוניים לבנות אפליקציות העושות שימוש ישיר ביכולות הסיוע והזיהוי הקולי של העוזרת הפופולארית.

העמקת הסינכרון בין אייפון ואייפד

במקרה הנ"ל מדובר במהלך צפוי והגיוני למדי, יש להניח כי iOS 6 תכלול גם העמקה ושכלול של יכולת הסינכרון והתקשורת של האייפון והאייפד עם שירות הענן של אפל (ה-icloud) ועם מערכת ההפעלה למחשבים של החברה (OS X Mountain Lion).

מתי?

אפל צפויה להשיק את iOS 6 במהלך ועידת המפתחים השנתית של החברה WWDC 2012 באמצע יוני 2012. ובאותו עניין מספר בעלי עניין הצהירו כי כלי תוכנה לפריצת המערכת כבר נמצאים בתכנון ויהיו מוכנים לשיגור עם השקת המערכת.

הסתייגות לסיום

למרות שלל ההדלפות, הרמיזות ומאמצי היח"צ של בעלי עניין שונים, כדאי להזכיר כי לאפל יש מסורת ארוכת שנים של שבירת ציפיות והשקות מפתיעות, האמת אמנם נמצאת אי שם במטה החברה אבל כדי לגלות אותה בוודאות, נצטרך כנראה לחכות.

שלח תגובה

תגי HTML מותרים: <a href="http://google.com">google</a> <strong>bold</strong> <em>emphasized</em> <code>code</code> <blockquote>
quote
</blockquote>