אייפד מול הטאבלט החדש של מיקרוסופט סרפס

לא מעט טאבלטים ניסו להתחרות במכשיר האייפד של האפל. ולמרות כל ההכרזות והמאמצים, נותר האייפד הפופולארי והמוביל ביותר בקטגוריית מכשירי הטאבלט. לאחרונה השיקו מיקרוסופט את "Surface" ונשאלת השאלה האם קם מלך חדש לאימפריית הטאבלטים?

Microsoft Surface

אז מה מייחד כל כך את המכשיר החדש מבית מיקרוסופט והאם הוא מצליח לאיים על האייפד? מיקרוסופט החליטו ללכת על אסטרטגיה שונה לגמרי משאר המתחרות בשוק ולשווק את המכשיר כמוצר אחר לגמרי, כלומר לא עוד טאבלט שאפשר להשוות לאייפד.

למכשיר הטאבלט של מיקרוסופט שתי גרסאות. הראשונה, פשוטה יותר ומבוססת על מערכת הפעלה הנקראתWindows RT  והיא מיועדת להסתנכרן בין מכשירי הטאבלט והסלולר ממש כמו הIOS  המוכרת של אפל. בגירסה היותר יקרה של המכשיר, כבר יעשה שימוש במערכת ההפעלה Windows 8 pro.

תצוגה

הטאבלט החדש של מייקרוסופט מציע מסך באיכות HD בגודל 10.6 אינץ' (לעומת 9.7 אינץ' מבית אפל) בנוסף, המסך יתאים את בהירותו באופן אוטומטי בהתאם לתאורה מסביב. אמנם המסך לא משתווה באיכותו למסך הרטינה של האייפד החדש, אך הוא בהחלט מספק חוויית משתמש לא רעה בכלל.

מקור התמונה: Microsoft News Center

הקלדה

הטאבלט של מיקרוסופט מגיע עם משטח מקלדת בעובי של 0.7 מילימטר בלבד הנשלף מהמכשיר על מנת לאפשר למשתמשיו הקלדה מהירה ונוחה ללא תוספת של עובי או משקל למכשיר.

חיבורי USB וסינכרון

בניגוד למכשירים מבית אפל, המחייבים התקנה של אייטונס במחשב הנייד או הנייח כדי להסתנכרן עם האייפון, מכשיר הטאבלט של מיקרוסופט עובד בסביבת חלונות רגילה ואינטואיטיבית. יתרה מכך, המכשיר מיועד ספציפית למשתמשי החלונות הרבים שנאלצים לבמע סינכרונים מסורבלים מול האייטיונס. מעבר לסנכרון הפשוט, יש למכשיר בשתי גרסאותיו שתי יציאות USB המאפשרות לייבא סרטים וקבצים למכשיר בקלות יחסית. גם מבחינת זיכרון מתעלה המכשיר של מיקרוסופט על מתחרהו מבית אפל ומציע GB128 לעומת GB64 בגירסה המתקדמת ביותר של אפל.

אז מה בכל זאת היתרון של אייפד לעומת הטאבלט של מייקרוסופט? אפליקציות, והרבה. בחנות המקוונת של אפל ניתן למצוא למעלה מ200 אלף אפליקציות לאייפד ועוד כחצי מיליון אפליקציות אייפוד שמתאימות גם לאייפד, ואילו מיקרוסופט נכנסים לעולם חדש לגמרי והם יהיו חייבים להתגבר על המשוכה כמה שיותר מהר אם ברצונם לעקוף את אפל.

לסיכום, אין ספק שמכשיר הטאבלט החדש של מיקרוסופט מציע לא מעט פיצ'רים שבהחלט מתעלים על האייפד. עם זאת, בהעדר סביבה אינטרקטיבית שופעת כמו שמציע מתחרו מבית אפל ספק אם יצליח הטאבלט החדש בשכונה להתעלות על יריבו ולרשת את השליטה על שוק הטאבלטים.

שלח תגובה

תגי HTML מותרים: <a href="http://google.com">google</a> <strong>bold</strong> <em>emphasized</em> <code>code</code> <blockquote>
quote
</blockquote>