אפליקציית אייפד: אומניפוקוס, העוזר האישי שלך

אפליקציה חדשה העונה לשם OmniFocus מתיימרת להפוך לחברה הכי טובה שלכם או לפחות לעוזרת האישית או למתאמת הלו"ז שלכם. האפליקציה מתאימה למכשירי אייפד ולמחשבי מאק. האפליקציה מבוססת על ישום פופולרי מ2001 בשם Getting Things Done, והיא משמשת מעין עוזר אישי שמקליט, מארגן ומסדר משימות ורעיונות. עיקר פעילות האפליקציה סב על תיבת דואר נכנס שהיא כמובן חלק מהאפליקציה.

האפליקציה יודעת להפוך את פריטי הדואר הנכנס למשימות. לתיבה זו תעבירו ותוסיפו את כל רעיונותיכם ומשימותיכם, והרעיונות והמשימות שלכם יהפכו לפרוייקטים המסודרים לפי לוחות זמנים ושלבים לביצוע המשימה. המפתח הוא לפרק את המשימות לשלבים פשוטים ככל האפשר ולנהל את זמן הביצוע שלהם על-פי לוח זמנים. המסך הגדול של האייפד מקל על השימוש והופך את תפעול האפליקציה וניהול הזמנים לפשוט ומהנה.

פיצ'רים באפליקציה

לאחר שפירקנו את המשימות לשלבי ביצוע ניתן להוסיף להן תוכן כמו מיקומים, אנשי קשר ועוד. הוספת המיקומים במפת האפליקציה תאפשר לכם קבלת תזכורות לביצוע המשימה כשתהיו באיזור. כך, למשל, אם יש לכם משימות מתוזמנות הדורשות התנהלות ברחבי העיר וכוללות איסוף הילדים מהגן, הסעתם לחוגים, איסוף בגדים מניקוי יבש, קניית מתנות וביקור בבנק, האפליקציה תדע לסדר לכם את לוח הזמנים ולחבר בין משימות הקרובות גיאוגרפית אחת לשניה.

האפליקציה גם תדע להזכיר לכם לקנות מתנות לימי הולדת קרבים אם החנות קרובה לאיזור שאתם מגיעים אליו (גם אם המשימה תוזמנה ליום אחר). האפליקציה אף מאפשרת לכם להגדיר טווח מרחק כך שאם החנות רחוקה מידי מהמקום שאתם נמצאים בו, לא תתקבל התראה. פיצ'ר תזכורות מבוססות מיקום צפוי להיות מוטמע גם במערכת iOS6.

פיצ'ר נוסף שהוכיח את עצמו כשימושי ביותר הוא סימון המשימות. הפיצ'ר מאפשר לסמן משימות שאין להן בהכרח הגדרת זמן ספציפית אך אינכם רוצים לשכוח אותן, ועל ידי הסימון משימות אלו לא יפלו בין הכיסאות.

החסרונות של אומניפוקוס

אחד מחסרונותיה הבולטים של האפליקציה הוא שהיא דורשת לא מעט עבודת הקלדה. לכן, אם אין לכם מקלדת לאייפד ואינכם מעוניינים להוסיף מקלדת, כנראה שתאלצו להוריד גם את גרסת הדסקטופ שלה (למחשבי מק) ולסנכרן בין השניים כדי להוסיף משימות חדשות. אם תנסו להוסיף משימה חדשה דרך האייפד, אתם עלולים לגלות שמדובר בהליך די מסורבל בלי מקלדת.

לסיכום, משתמשי האפליקציה אכן מדווחים על מערכת פרודוקטיבית שמסייעת להם לעשות סדר בדברים, לפרק משימות ואף דואגת שמשימות לא ישכחו. האפליקציה די פשוטה להפעלה והחברה שמשווקת אותה, OmniGroup, מציעה גם סרטון הדרכה. פיצ'ר התזכורת מבוססת מיקום המוטמע באפליקציה מצוין ובאמת מסייע לארגן את המשימות בצורה טובה ויעילה. החיסרון העיקרי של האפליקציה הוא שאין לה גירסה שתומכת בסביבת חלונות, מה שמחייב אתכם להצטייד במחשב של אפל או להתקין מקלדת לאייפד.

מחיר:

גירסת האייפד: $19.99

גירסת הדסקטופ: $39.99

האפליקציה ב App Store

שלח תגובה

תגי HTML מותרים: <a href="http://google.com">google</a> <strong>bold</strong> <em>emphasized</em> <code>code</code> <blockquote>
quote
</blockquote>