אפליקציית אייפד לתיקון תקלות חשמל

אמנם בארצנו הצחיחה סופות טורנדו אינן שכיחות, אבל הפסקות חשמל הנגרמות מרוחות חזקות או נזקים אחרים לתשתיות קורות לא מעט. בימים אלו עובד המוסד לחקר אנרגיית החשמל האמריקאי על פיתוח של אפליקציית אייפד חדשה שתפתור תקלות חשמל מסוג זה.

הבעיה העיקרית שחברת החשמל האמריקאית מתמודדת איתה (ובמידת מה כלל חברות החשמל ברחבי העולם) היא זמן התגובה. כלומר, הזמן מהרגע שהחשמל "נופל" עד לרגע תיקון התקלה. הסיבה העיקרית היא שעד כה נאלץ צוות להגיע למקום, להבין מה הבעיה (מה שלעתים דרש גם פינוי של עמודים, ענפים ושאר עצמים שנפלו על חוטי החשמל) לאבחן אילו חלקים נפגעו ואינם מחוברים כמו שצריך (משימה די מורכבת כשמסביב גשם והכל רטוב), ורק לאחר מכן להזמין את החלקים הדרושים ולחכות שיגיעו.

איך אייפד יקצר את זמני התגובה של חברת החשמל

האפליקציה החדשה המתבססת על מכשיר האייפד הפופולרי צפויה לחסוך חלק לא מבוטל מזמן האבחון והפינוי. על פי המפתחים חברת החשמל תזין את מכשירי האייפד במידע מקדים הממפה את רשת החשמל, הציוד ורכיבי התשתית. האפליקציה תסתייע בתוכנת GPS, באמצעותה יאותר מיקום התקלה וטכנאי השטח יוכלו לכוון את המכשיר אל מול התשתית הפגועה, ובכלי מציאות מדומה (augmented reality), שיציג את התשתית כפי שהיא אמורה להיות, ובאמצעותו יוכלו הטכנאים להבין אילו חלקים נפגע ולסמנם על מסך האייפד. כך המידע יעבור בזמן אמת אל הצוותים שמעמיסים את המשאיות עם חלקי החילוף על מנת שיעמיסו את החלקים הנדרשים.

נכון לכתיבת שורות אלו האפליקציה אמנם עדיין בפיתוח, אך המפתחים כבר עובדים על שלב ב' שיאפשר פינוי של המפגעים עוד לפני שהצוותים הגיעו. הכוונה היא לשימוש במטוסים ומסוקים ללא טייס שיפנו את שעמודים והענפים שנפלו על רשת החשמל ואף יצלמו (במקום הצוות הראשוני) את התשתית כך שיחסכו שלבי הפינוי והאבחון שדורשים הגעה פיזית של צוותים לשטח.

לסיכום, אין ספק שיעברו עוד מספר שנים עד שנראה את האפליקציה בשימוש שוטף בארה"ב או בארץ, אך אין ספק שמדובר בפיתוח חשוב ומועיל שיוכל לתרום לא מעט לאיכות החיים שלנו.

שלח תגובה

תגי HTML מותרים: <a href="http://google.com">google</a> <strong>bold</strong> <em>emphasized</em> <code>code</code> <blockquote>
quote
</blockquote>