קרב הפטנטים הוכרע לטובת אפל – תקבל מסמסונג יותר ממיליארד דולר

מזה מספר שבועות שבבתי המשפט מתנהל מאבק בין ענקיות הטכנולוגיה אפל וסמסונג. במסגרת משפט מתוקשר תבעו השתים אחת מהשניה מליארדי דולרים בטענה לשימוש בפטנטים גנובים במוצריהן של שתי החברות.

הקרב המשפטי בין אפל לסמסונג

אפל נגד סמסונג, מי העתיק ממי?

תמונה: Mashable.com

הקרב המשפטי בין השתיים הינו אחד מהגדולים והחשובים שבעולם הטכנולוגי בשנים האחרונות. למי שאינו מעורב בפרטים רק נזכיר שסמסונג (שבין היתר מייצרת את המתחרה הגדול ביותר של האייפון- מכשיר הגלאקסי)  הואשמה על ידי אפל, בכך שהפרה מספר פטנטים שרשומים על שמה כמו האפקט הקפיצי בסוף גלילת העמוד ועיצובים זהים של אייקונים. סמסונג הגישה תביעת נגד בטענה להפרת פטנטים טכנולוגים בעיקר.

זה מכבר עלו טענות הדדיות שמוצרי החברה דומים במיוחד אחד לשני והנושא אף קיבל משנה תוקף לאחר שלפני מספר שבועות התבלבלו צרכנים אמריקאים ברשת מוצרי האלקטרוניקה בסט ביי בבואם לרכוש אייפד ורכשו את המכשיר המתחרה של סמסונג במקום בשל הדימיון הגדול בינהם.

המשפט שהתנהל בפני תשעה מושבעים בקליפורניה הוכרע בסוף השבוע לאחר שהמושבעים פסקו לטובת אפל מעט מעל מליארד דולרים (פחות מחצי ממה שתבעה במקור)  ודחו את טענות הנגד של סמסונג שלטובתה לא נפסק ולו דולר אחד לניחומים.

סמסונג בתגובה אינה מרימה ידים וכבר הודיעה שתפנה לערכאות גבוהות יותר בנסיון לערער על ההחלטה.

לא צריך להיות בקיאים בתעשיה הטכנולוגית כדי להבין שנצחונה המוחץ של אפל הוא אמנם חדשות טובות עבורה אבל פסק דין מסוכן עבור מרבית חברות הסטארט אפ האחרות. הסיבה לכך טמונה בכך שפיתוחים טכנולוגים עלולים להיות דומים מאוד זה לזה וחברות טכנולוגיה גדולות ובעלות אמצעים שממהרות לרשום פטנטים אודות פיתוחים שונים עלולות למנוע בכך מחברות סטארט אפ קטנות להתקדם.

שלח תגובה

תגי HTML מותרים: <a href="http://google.com">google</a> <strong>bold</strong> <em>emphasized</em> <code>code</code> <blockquote>
quote
</blockquote>