אייפד 4 – התרשמות ראשונה

ביום שאפל השיקו את מיני אייפד וגרסאות חדשות של מחשבי המקינטוש, הושק גם אייפד 4, הדור הרביעי של מכשיר הטאבלט האהוב. האייפד החדש, המכונה "האייפד עם תצוגת הרטינה", הושק פחות כחצי שנה אחרי שהושק הדגם האחרון בסדרה, אייפד 3, שכונה אז "האייפד החדש" וכלל לראשונה תצוגת רשתית (retina display).

כמו אייפד מיני, גם אייפד 4 יצא לחנויות ב-2 בנובמבר. הוא יוצע בשתי אפשרויות, שחור או לבן, ומחירו יתחיל מ-499$. אז אילו חידושים מציגים אפל באייפד 4?

אייפד 4 – מעבד, סוללה, wifi

החידוש הראשון שראוי לציין הוא המעבד החדש של אייפד 4 ששודרג לשביב A6X עם ליבה כפולה, שלטענת אפל מאיץ את ביצועי האייפד הרביעי ואת תצוגת הרטינה פי שניים בהשוואה לאייפד 3. יחד עם זאת, המעבד המשודרג לא משפיע על אורך החיים של הסוללה והוא נמשך רק 10 שעות, בדיוק כמו קודמו.

עוד מרכיב חשוב באייפד 4 הוא ה-wi-fi ששודרג במידה ניכרת ומאפשר גלישה והורדה מהירים יותר בהשוואה לקודמיו.

תצוגת רטינה

באופן מוזר, אפל מדגישים את תצוגת הרטינה שבאייפד החדש אף שגם האייפד הקודם כלל תצוגה כזו. יחד עם זאת, אייפד הוא עדיין הטאבלט היחידי שמציע תצוגה באיכות כה חדה והתלהבותם של אנשי אפל מוצדקת.

צילום מסך מאתר אפל

מצלמות באייפד החדשה

אייפד 4 כולל מצלמת iSight אחורית עם 5 מגה פיקסלים ועוד מצלמה קדמית עם 1.2 מגה פיקסלים, ואם רוצים להתחשבן מדובר ב-0.9 מגה פיקסלים יותר מבאייפד 3.

Lightning Connector

כצפוי, אייפד 4 מגיע עם המתאם החדש, ה-lightning connector, שלטענת אפל הוא קטן יותר ובעל תוחלת חיים ממושכת יותר. החיסרון העיקרי הוא שיש להתאים מעכשיו את כל הציוד ההיקפי למתאם החדש, הוצאה לא זולה במיוחד.

לסיכום, עושה רושם שאייפד 4 הוא מכשיר טאבלט מצוין עם איכות תצוגה מעולה, אולם לא ברור מה היה דחוף לאפל להוציא עוד אייפד חדש זמן כה קצר אחרי שהוציאו את אייפד 3.

שלח תגובה

תגי HTML מותרים: <a href="http://google.com">google</a> <strong>bold</strong> <em>emphasized</em> <code>code</code> <blockquote>
quote
</blockquote>