חנות אייטיונס למוזיקה בישראל

משתמשי אייפד מישראל יכולים מהיום לקנות אלבומי מוזיקה, שירים וקליפים דרך אייטיונס (וגם את מאות אלפי האפליקציות לאייפד, אבל זה לא חדש). בשלב זה עדיין אי אפשר לקנות סרטים ותוכניות טלוויזיה, וגם היצע המוזיקה הישראלית הוא מצומצם אך הוא צפוי לגדול. טווח המחירים עומד על כ-3-4 ש"ח לשיר, 4-5 ש"ח לקליפ לשיר וכ-30-40 ש"ח לאלבום.

אייטיונז בישראל (צילום מסך)

הגישה לאייטיונס כוללת עוד כמה פיצ'רים נלווים, למשל iTunes in the Cloud, שבאמצעותו אפשר להוריד את קובצי המוזיקה שזה עתה קניתם באופן חוקי לכל מכשירי אפל שבבעלותכם ללא תשלום נוסף. אם עצרתם שיר או אלבום כלשהו באמצע, כל המכשירים יזכרו בדיוק איפה עצרתם. עוד שירות שישראל נוספה היום לצרכניו הפוטנציאליים הוא ה-iTunes Match, שמאפשר לשמור לאחסן באייפד או בכל מכשיר iOS אחר גם קובצי מוזיקה שלא נקנו דרך אייטיונס, למשל את אוסף הדיסקים הפיזי שלכם. השירות אינו חינמי ומחירו למשתמשים ישראלים הוא 89.90 שקלים לשנה.

אייטיונס ומלחמתה בפיראטים

ישראל היא אחת מ-56 המדינות ששירות אייטיונס לקניית מוזיקה נפתח בפניהן רק היום, תשע שנים לאחר השקת החנות המקוונת של אפל. אייטיונס נפתחה גם בהודו וברוסיה, מדינות שמתאפיינות באוכלוסיה מרובה ובפיראטיות לא מבוקרת, ומסקרן לראות איך כניסתה של אייטיונס תשפיע על שוקי המוזיקה בהן ועל חלקה של אפל בשוק מכירות המוזיקה העולמי, שעומד כרגע על כ-29% מכלל השוק וכבר נחשבת חנות המוזיקה הגדולה בעולם.

השקת אייטיונס בישראל – השמועות 

כנהוג בהשקות של מוצרי אפל, גם לפתיחת חנות אייטיונס בישראל וב-55 המדינות הנוספות קדמו שמועות לא מאושרות והזמנות לארועים מסתוריים. בסוף אוקטובר נכתב בארץ על פתיחתה הצפויה של חנות המוזיקה ועל משאים ומתנים מתקדמים עם אקו"ם ועם חברות התקליטים המקומיות וגורם בכיר ואלמוני בתעשייה צוטט באמירה פסימית שאפל לא תטרח להיכנס לשוק הישראלי.

השקת אייטיונס ברוסיה הייתה חגיגית יותר; כחודשיים אחרי מועד ההשקה המקורי ויום לפני ההשקה בפועל, אשת יחסי הציבור של אפל ברוסיה שלחה הזמנות לאירוע מוזיקלי מטעם אייטיונס שייערך באחד ממרכזי הקניות המהודרים שבלב מוסקבה לקבוצה מצומצמת של מוזמנים, שאחד ממנה לפחות רץ לדווח עליה לבלוג דובר האנגלית TechCrunch. אבל עוד לפני שהתברר הקשר בין שני האירועים, אפל הוציאו הודעה לעיתונות.  

 

 

שלח תגובה

תגי HTML מותרים: <a href="http://google.com">google</a> <strong>bold</strong> <em>emphasized</em> <code>code</code> <blockquote>
quote
</blockquote>