אפל תפצה הורים על קניות ילדיהם באייטיונס

האם אפל תשלם פיצויים להורים זועמים? בשנת 2011 התלוננו הורים רבים בארה"ב כי ילדיהם הורידו משחקים חינמיים באייטיונס ואז קנו פריטים למשחק מבלי להידרש להזין סיסמה או אמצעי זיהוי אחר כדי לבזבז את כספי ההורים באייטיונס.

בתביעה ייצוגית שהגישו ההורים נגד אפל הם טענו שהחברה אפשרה לילדיהם להוריד אפליקציות  חינמיות בלי להדגיש את התשלומים הנלווים שנדרשו מילדיהם במהלך המשחק. הסכומים שהציאו הילדים נעו בין דולרים בודדים לעשרות ואף מאות דולרים על חיות וירטואליות, כסף וירטואלי ופיצ'רים שונים במשחקים כמו פארמוויל.

בימים אלו הודיעה חברת אפל כי היא מוכנה להתפשר עם ההורים והציעה זיכוי בקרדיט של 5$ בחנות אייטיונס על קניות בסכומים נמוכים או החזר גבוה יותר על קניות בסכומים הגבוהים מ30$. על פי ההערכות היקף הפיצויים נאמד בכ100 מיליון דולר.

אף על פי כן, הדרך אל ההחזר הכספי איננה קלה. תחילה על הפשרה לקבל אישור משופט בבית המשפט הפדראלי בארה"ב ורק אז אפל תתחיל לקבל בקשות לזיכוי. קבלת התלונות לא צפויה להתחיל לפני 2014.  כמובן שכל בקשה תישקל ומדובר בתהליך שלא ברור כמה זמן ייקח. ההורים מצידם יצטרכו להצהיר כי קטין ביצע את הרכישות ושהם לא מסרו לו את פרטי הכניסה לאייטיונס שלהם.

שלח תגובה

תגי HTML מותרים: <a href="http://google.com">google</a> <strong>bold</strong> <em>emphasized</em> <code>code</code> <blockquote>
quote
</blockquote>