אפל מציגה את CarPlay, אפליקציית אייפון שמתחברת לרכב

חברת אפל הודיעה השבוע שתציג את CarPlay, מערכת חכמה שמשלבת כמה מהפונקציות והאפליקציות של אייפון עם מערכת הניווט של כלי הרכב. השירות יוצג בכמה דגמי מכוניות, בהן וולוו, פרארי ומרצדס, בתערוכת הרכב שתתקיים השבוע בז'נבה.

תמונה: apple.com/ios/carplay

תמונה: apple.com/ios/carplay

כרגע CarPlay בנויה בעיקר על שיחות, הודעות, מפות, ומוזיקה, ועם הזמן צפוי שיתוספו אליה עוד אפליקציות וייבנו עבורה גרסאות ייעודיות של אפליקציות מוכרות. סירי, מערכת ההפעלה הקולית של אפל, משמשת מעין בקר על כל הפעולות ומשחררת את הנהג משימוש ידני במכשיר ואף מצפייה בו.

איך עובדת אפליקציית CarPlay

ברגע שמחברים את האייפון למכונית באמצעות האינטגרציה של CarPlay, אפשר להגיע אל אנשי הקשר, ליזום שיחות, להחזיר שיחות שלא נענו או להקשיב להודעות קוליות באמצעות סירי ומבלי להביט במכשיר האייפון. כשנכנסות שיחות או הודעות, סירי מקבלת פקודות קוליות, קוראת את ההודעות, מתקשרת או שולחת הודעות המוכתבות על ידי הנהג.

לפי אפל, באמצעות השילוב בין CarPlay ומערכת המפות גם הניווט ייעשה פשוט יותר, ויכלול גם מידע על נתיבי הנסיעה, דיווחי תנועה וזמן הגעה משוער. אפשר גם לבקש מסירי הכוונה קולית ולקבל תצוגה של המפה בתצוגה המובנית של הרכב.

השירות CarPlay של אפל יהיה זמין בדגמים של 2014 של מגוון יצרני מכוניות בהן ב.מ.וו, פורד, יונדאי, הונדה, מיצובישי ועוד, והוא מחייב מכשיר אייפון 5 ומעלה.

להודעה המלאה של אפל – Apple Rolls Out CarPlay.

שלח תגובה

תגי HTML מותרים: <a href="http://google.com">google</a> <strong>bold</strong> <em>emphasized</em> <code>code</code> <blockquote>
quote
</blockquote>