מפות אפל ישודרגו במערכת ההפעלה iOS 8

בפעם האחרונה שאפל ניסו לייצר אפליקציית מפות זה נגמר באסון כמעט, אבל בעקבות השקת CarPlay וגל הרכישות של אפליקציות מיפוי וניווט למיניהן, באתר ReadWrite מעריכים שמפות אפל ישודרגו בשנה הקרובה עם השקת מערכת ההפעלה 8 iOS.

ההיסטוריה של אפליקציית המפות של אפל

ב-2012, עם השקת מערכת ההפעלה iOS 6, הסירה אפל את מפות גוגל והציבה מערכת מפות עצמאית כברירת המחדל של אפליקציית הניווט במכשיריה. התוצאה הייתה רשימה ארוכה של באגים ושגיאות שניווטו נהגים למקורות מים ולמסלולי נחיתה של מטוסים, הודעת התנצלות של טים קוק, מנכ"ל אפל, ופיטורי המנהלים האחראיים למחדל.

מתוך האתר http://theamazingios6maps.tumblr.com

מתוך האתר http://theamazingios6maps.tumblr.com

בשנתיים שעברו מאז התייצבה מערכת ההפעלה של אפל, אבל משתמשי אייפון ואפל ממשיכים להרגיש את ההדים של מפות אפל  מ-iOS6. מבחינת היקף ועומק מפות אפל עדיין מפגרות מאחור בהשוואה לגוגל ולנוקיה אבל מחקרים חדשים מראים שהאפליקציה של אפל מתחילה להדביק את המתחרים.

לפי דו"ח חדש של ComScore על שוק הסמארטפונים בארצות הברית ב-2013, נוספו למפות אפל 35 מיליון משתמשים קבועים. לעומת זאת, משתמשי מפות גוגל במכשירי אפל ואנדרואיד ירדו מ-81 מיליון ל-58.7 מיליון. בקרב משתמשי אייפון, רק 6 מיליון נעזרים במפות גוגל, ושליש מהם עושים זאת מהסיבה הפשוטה שעוד לא שדרגו את מערכת ההפעלה מ-iOS 6 ל-iOS 7. במילים אחרות, אפליקציית המפות של אפל היא ברירת המחדל של רוב משתמשי אייפון.

מה צפוי במפות אפל במערכת ההפעלה iOS 8?

הבעיה העיקרית באפליקציית המפות של אפל היא לא העיצוב אלא אפשרויות הניווט. האפליקציה אידיאלית לנהגים, אבל לרוכבי אופניים או לנוסעים בתחבורה הציבורית השימוש הוא בעייתי. מבחינת תחבורה ציבורית, צילום רחובות (street view) ואופציות חיפוש, האפליקציה של גוגל טובה יותר, אבל אפל מתכוונים למלא את החוסרים האלה בהשקת iOS 8 השנה.

ב-2013 רכשה אפל כמה חברות מפות: את Locationary, שמתמקדת במיקור מידע מקומי על עסקים מקומיים; את HopStop, שאוגרת נתונים מכמה חברות תחבורה כדי לספק מידע לנוסעים באוטובוסים, רכבות, רכבות תחתיות, מוניות, הולכי רגל ורוכבי אופניים; את Embark, שבבעלותה כעשר אפליקציות אייפון לניווט בערים גדולות; את WiFiSLAM, סטראט-אפ שמאפשר למשתמשים לאתר מקומות ולנווט בהם במדויק ועד רמת המדף בסופר. ייתכן שאפל גם רכשה את BroadMap, חברה לניהול, ארגון וניתוח של נתוני מיפוי.

משתמשי אפל מצפים שאפליקציית המפות המשופרת תספק מידע מדויק יותר וכן שתאפשר למשתמשים להגיע ממקום למקום בעזרת תחבורה ציבורית. לפי מקורות מקורבים לאפל, במערכת ההפעלה iOS 8, אפליקציית המפות של אפל תציג אפשרויות הגעה בתחבורה ציבורית (אוטובוסים, רכבות ורכבות תחתיות) בערים הגדולות בארצות הברית, וכן תספק הנחיות הגעה מדויקות לשדות תעופה ומהם. המשתמשים גם יוכלו לתזמן את מועדי קבלת הנחיות ההגעה לפי רצונם.

אפל אמנם לא שולחת מכוניות לצלם את הרחובות, אבל ייתכן שאפל עובדת על אלטרנטיבה ל-Street View של גוגל באמצעות טכנולוגיית מציאות רבודה שתאפשר למשתמשים לראות נקודות עניין בסביבה דרך המצפן שמוטמע בכל אייפון. כלומר, תצוגת הרחוב של אפל תהיה דומה יותר לעיבוד תלת-ממדי מאשר לצילום הרחוב, אבל אפשר באמצעותה לקבל מושג על הסביבה הקרובה.

לסיכום, נראה שאפל הולכת להתאושש מהביזיון של 2012 ולהעמיד תחרות של ממש עם אפליקציות הניווט הוותיקות, ונשאר רק לחכות ולראות איך אפליקציית המפות המשודרגת של אפל תתפקד.

שלח תגובה

תגי HTML מותרים: <a href="http://google.com">google</a> <strong>bold</strong> <em>emphasized</em> <code>code</code> <blockquote>
quote
</blockquote>