אייפד 6/אייפד אייר 2 – סבב שמועות

חרושת השמועות סביב מוצרי אפל לא עוצרת לעולם, וכרגע מתרבות השמועות על גרסה שנייה לאייפד אייר. להלן השמועות המעודכנות ביותר על מכשיר האייפד הבא, מועד ההשקה הצפוי והפיצ'רים החדשים שיהיו בו (או שנרצה שיהיו בו).

אייפד אייר 6

תמונה: Macworld

מועד ההשקה של אייפד 6/אייפד אייר 2

אפל נוהגת לעדכן את קו המוצרים שלה אחת לשנה, ומכיוון שאייפד אייר ואייפד מיני רטינה הושקו זה מכבר, נראה שייקח זמן עד שיושק אייפד אייר 2. בהסתמך על היסטוריית ההשקות של הטאבלט של אפל, סביר להניח שאייפד אייר הבא יושק באוקטובר 2014, שנה ממועד ההשקה של אייפד אייר הראשון.

עם זאת, אפשר שאפל יקדימו את ההשקה ליוני 2014 לכבוד כנס המפתחים השנתי של אפל (WWDC). לפי אחת ההערכות, הגרסה השנייה של אייפד אייר תושק בסוף 2014, אבל לא יושק מכשיר מיני אייפד חדש בשנה זו. לפי שמועה מפוקפקת יותר, אפל תשיק את מכשירי האייפד הבאים כבר באפריל, אבל כל עוד לא הודלף מידע ולא נשלחו הודעות לעיתונות, יש לקחת את השמועה בזהירות המתבקשת.

שם האייפד הבא

עקרונית, האייפד הבא הוא השישי בסדרת מכשירי האייפד בגודל מלא, אבל בדומה לאבולוציית השמות של מכשירי האייפון (אייפון 4, אייפון 4S וכן הלאה), ייתכן שהאייפד הבא יכונה אייפד 5. אפשרות אחרת היא שאפל ימשיכו את קו המיתוג של אייפד אייר או של מקבוק (מקבוק אייר>מקבוק פרו) ויקראו לאייפד הבא אייפד אייר 2 או אייפד פרו. לא נפסלת האפשרות שאפל ישיקו במקביל את אייפד 5/אייפד פרו ואת אייפד אייר 2.

חידושים באייפד הבא

רוב אתרי הטכנולוגיה כבר פרסמו רשימות המשאלות הכוללות עדכונים, תיקונים ופיצ'רים חדשים שהיו רוצים למצוא באייפד הבא:

Touch ID – חיישן טביעת האצבע שנמצא באייפון 5S ומאפשר לבעליו לנעול את המכשיר לא הופיע במכשירי אייפד המתקדמים למרות ציפיות המשתמשים, מה שהופך אותו למועמד בטוח באייפד החדש.

Touch ID גם באייפד?
תמונה: Apple

מסך גדול – אייפד אייר במסך גדול יותר מה-9.7 אינץ' הנוכחיים עלול להיות כבד יותר ונייד פחות, אבל הוא גם יכול להיות שימושי יותר כתחנת עבודה וכאמצעי בידור.

מעבד מהיר – אפל נוהגים להאיץ את מהירות המעבד עם עדכון של כל מוצר, עם זאת אין הבדלי מהירות משמעותיים בין אייפד 4 ואייפד 3  (המהיר בפני עצמו), ורוב האפליקציות לאייפד אינן עומדות בקצב המהירות של אייפד אייר. יש סיכוי סביר שהמעבד של האייפד הבא יהיה מהיר יותר, אבל ייתכן שאפל יעדיפו להשקיע בחיסכון באנרגיה במקום.

ריבוי משימות – היעדר האפשרות להפעיל כמה משימות בו זמנית מטרידה כמה ממשתמשי אייפד, ויש כאלה שמפנטזים על יכולות מולטי-טסקינג באייפד של אפל. למשל, לצייץ בטוויטר תוך כדי צפייה בוידאו, לבדוק מיילים ולקרוא ספר. מכיוון שמעטים האנשים שמסוגלים לריבוי משימות בו זמנית, הסיכויים שאפל ייענו לבקשה הזאת הם קלושים.

טעינה אלחוטית – בשלב זה אפשרויות הטעינה האלחוטית הן מאכזבות למדי ומשפרות רק במעט את חוויית המשתמש. כדי להטעין אלחוטית את האייפד צריך לקנות תיק מיוחד ומשטח טעינה בנפרד. המכשיר הנטען חייב להיות בתוך התיק, לגעת במשטח, והמשטח צריך להיות מחובר לחשמל. טעינה אלחוטית אידיאלית הייתה מאפשרת טווח רחב יותר, למשל להטעין את האייפון במרחק כמה מטרים מהמטען.

האם האייפד החדש יהיה דק וקל יותר מאייפד אייר?

למרות מהירות המעבד ואפשרויות הטעינה האלחוטית המתקדמות שלו, אייפד אייר זכה לתהילה בעיקר בזכות גזרתו הדקה ומשקלו הקליל. אנליסטים מדברים אמנם על אייפד בעל מסך גדול יותר, אבל האם ייתכן שאפל ייצרו אייפד קל עוד יותר מבלי להתפשר על איכות המסך ומשך הסוללה?

סביר שהתפתחויות טכנולוגיות בתחום הקטנת הרכיבים וכן ירידה במחירים יאפשרו לייצר טאבלטים דקים יותר בהמשך, אבל כל עוד לא נשמעו תלונות על כובד המשקל של אייפד אייר, נראה שאפל יעדיפו להתמקד בשיפור דברים אחרים בגרסאות הבאות של האייפד.

 

שלח תגובה

תגי HTML מותרים: <a href="http://google.com">google</a> <strong>bold</strong> <em>emphasized</em> <code>code</code> <blockquote>
quote
</blockquote>