מכירות אייפד של אפל בירידה, אייפון בעלייה

מכירות אייפד ירדו ברבעון השני של 2014 אבל מכירות אייפון עלו משמעותית, כך דיווחו אפל לאחרונה.

ברבעון הזה נמכרו 16.35 מיליון מכשירי אייפד, מספר נמוך מהערכות האנליסטים. ברבעון המקביל בשנה שעברה נמכרו 19.48 אייפדים, ירידה של 16%. עם זאת, טים קוק, מנכ"ל אפל, ממשיך לטעון שמכירות האייפד יעברו את מכירות המחשבים האישיים. עוד הוא מוסיף שהאייפד הוא המוצר שצמיחתו היא המהירה ביותר בתולדות אפל: 200 מיליון מכשירים נמכרו בשלוש השנים הראשונות להשקתו.

אייפד ואייפון

קרדיט: Nick Holmes

בגזרת האייפון מצבה של אפל טוב יותר. אפל הגיעו ברבעון הזה לשיא של 43.7 מיליון מכירות אייפון בכל העולם, עלייה של 17% מ-37.4 מיליון מכשירים שנמכרו ברבעון המקביל אשתקד. העלייה במכירות הגיעה ממכשירי אייפון 4S, 5 ו-5S, והיא נרשמה בעיקר בשווקים מתפתחים בהם סין, הודו, ויטנאם וברזיל. 85% מקוני אייפון 4S ו-69% מקוני אייפון 5S ברבעון האחרון היו צרכני אייפון חדשים.

מה הסיבות לירידות במכירות אייפד?

אנליסטים מייחסים את הירידה במכירות האייפד לכמה סיבות עיקריות:

שוק הטאבלטים נחלש – גידול המכירות של טאבלטים (אפל ואנדרואיד) היה נמוך מ-20% מתחילת 2014. הגידול בסמארטפונים בעלי מסך גדול (המכונים פאבלט, שילוב של Phone  ו-Tablet) מעלה שאלות על נחיצותם של מכשירי טאבלט נפרדים ומשפיע לרעה על הגידול בקניית טאבלטים.

תחלופה נמוכה – בהשוואה לטלפונים ניידים שמוחלפים בממוצע אחת לשנתיים, מכשירי טאבלט נשמרים לאורך זמן רב יותר, בדומה למחשבים ולטלוויזיות. בעלי אייפד לרוב אינם ממהרים להחליף את המכשירים הישנים בחדשים. בקצרה, אפל יכולים לסמוך על צרכני אייפון שישדרגו את מכשיריהם בכל שנתיים, אבל אין הם יכולים לצפות לאותה התנהגות מצרכני אייפד.

היעדר תמיכה בספקים סלולריים – תוחלת החיים הקצרה של הסמארטפונים היא תוצר לוואי של נכונותם של ספקי הרשתות האלחוטיות לסבסד את המחיר של מכשיר חדש מדי שנתיים. כשהחוזה עם הספק נגמר, המשתמש לרוב משדרג את המכשיר. לעומת זאת, מכשירי אייפד נמכרים בנפרד משירות אינטרנט אלחוטי, ומעט צרכני אייפד קונים את מכשירם מרשת סלולרית גדולה.

ההפרדה בין האייפד והרשת האלחוטית גם מאפשרת למתחרים להציע מחירים נמוכים יותר. אמנם אפל היא יצרנית הטאבלטים הגדולה ביותר, נתח השוק של מכשירים מבוססי-אנדרואיד הוא גבוה יותר – ומכיוון שאין חברה סלולרית שמסבסדת חלק מעלות המכשיר, פער המחיר הוא משמעותי עבור הצרכנים הפוטנציאליים.

שלח תגובה

תגי HTML מותרים: <a href="http://google.com">google</a> <strong>bold</strong> <em>emphasized</em> <code>code</code> <blockquote>
quote
</blockquote>