5 חידושים באייפד ובאייפון מכנס המפתחים של אפל

הנאום המרכזי של טים קוק, מנכ"ל אפל, בכנס אפל למפתחים (WWDC14) לא הציג מוצרים חדשים; לא הוצג לא אייפון ולא אייפד חדש, לא מחשב מקינטוש חדש וגם לא השעון החכם iWatch או רצועת כושר. החידוש המרכזי הוא מערכת ההפעלה iOS 8 שצפויה לצאת בסתיו הקרוב.

תמונה: Apple.com

כמה חידושים מתוכננים למשתמשי אייפד ואייפון:

1. מערכת ההפעלה iOS 8

הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה של אפל, iOS 8, תכלול כמה עדכונים למשתמשים ולמפתחים. למשל, בתיבת הדואר האלקטרוני יהיה אפשר למחוק הודעות, לשלוח לארכיב או לסמן כלא נקראות בהחלקת אצבע. סרגל החיפוש ישלב תוצאות חיפוש גם מוויקיפדיה, מחנות האפליקציות ומאייטיונס. כמו כן, יהיה אפשר להגיב להתראות Push ישירות ממסך הנעילה או תוך כדי עיסוק באפליקציה אחרת.

Healthkit של אפלתמונה: apple.com

2. אפליקציית הבריאות Healthkit

מערכת ההפעלה iOS 8 תכלול את האפליקציה Healthkit לאייפון ולאייפד. האפליקציה תרכז את כל המידע שנאסף מיישומי בריאות וכושר, והיא תספק למפתחים כלים לפיתוח אפליקציות בנושאי בריאות ואיכות חיים, החל באפליקציות כושר וכלה במדידת דם וניטור איכות השינה.

3. עדכון מערכת ההודעות של אפל

מערכת ההודעות הפנימית של אפל, iMessage, השולחת הודעות גם באמצעות חיבור ל-wi-fi וגם דרך הרשת הסלולרית, תעבור כמה עדכונים. יהיה אפשר לשלוח דרכה קובצי אודיו ווידאו (שייעלמו אחרי שתי דקות אם המשתמש לא יבחר לשמור אותם), וכן יהיה קל יותר להצטרף לשיחות קבוצתיות ולצאת מהן.

מערכת ה-iMessage היא אחת האפליקציות השימושיות ביותר באייפון, והיא משמשת גם לשליחת הודעות מיידיות וגם לסמסים. לכן, לאפל יש אינטרס מובהק להדק את הקשר של הלקוחות הקיימים עם מערכת ההפעלה של אפל, ולקשור אותם גם למקינטוש. אינטגרציה בין iOS 8 ומערכת ההפעלה iOS Yosemite למק תאפשר לשלוח הודעות טקסט ושיחות טלפון גם למחשב המק, ויהיה אפשר לענות לשיחות או להתקשר ישירות מהמחשב.

4. שיפור מערכת אחסון בענן iCloud

שירות האחסון בענן של אפל, iCloud, פעיל כבר מ-2011, ועכשיו הוא מקבל גם מערכת ניהול קבצים ויזואלית וברורה, המאפשרת לדפדף בקבצים המאוחסנים ולפתוח אותם בכל אפליקציית אייפד או אייפון מתאימה ואפילו דרך המחשב – iCloud יהיה זמין כשירות אינטרנט.

משתמשי אייפד ואייפון יוכלו לאחסן תמונות וקבצים בגודל של עד 5 ג'יגה בייט בחינם (כמו עכשיו), ולשלם (בארצות הברית) דולר (0.99$) לחודש בעבור אחסון של עד 20 ג'יגה בייט או כ-6 דולרים בשנה.

QuickType באייפון ואייפדתמונה: thenextweb.com

5. הקלדה אוטומטית QuickType

אפל עדכנו את אפשרויות ההקלדה האוטומטית באייפד ובאייפון. הכלי QuickType יציע אפשרויות הקלדה אוטומטיות ונבואיות, בדומה ל-SwiftKey במכשירים מבוססי אנדרואיד. המקלדת של אפל תתאים את ההצעות לתוכן השיחה ולהקשר ואפילו לבן השיח.

בנוסף, הודיעו אפל על שפת תכנות פרטית שנקראת Swift ומחליפה את Objective C, ששימשה את מתכנתי אפל בעשרים השנים האחרונות. השפה החדשה אמורה להיות מהירה יותר, ובינתיים אפשר להשתמש בשתי השפות זו לצד זו.

שלח תגובה

תגי HTML מותרים: <a href="http://google.com">google</a> <strong>bold</strong> <em>emphasized</em> <code>code</code> <blockquote>
quote
</blockquote>