אייפון 6, שעון חכם וארנק סלולרי באירוע ההשקה של אפל

בוודאי שמעתם משהו על אירוע ההשקה הגדול של אפל, שנערך ביום שליש, 9 בספטמבר בקופרטינו שבקליפורניה. באירוע הציג מנכ"ל החברה, טים קוק, מכשירי אייפון גדולים, ארנק סלולרי ואת השעון החכם הראשון של החברה. האירוע נמשך כשעתיים, סוקר בזמן אמת בכל בלוג טכנולוגי ואתר חדשות נחשב ואף כלל הופעה של U2.

כמה שאלות נשארו לא פתורות אחרי האירוע. למשל מה יהיה אורך חיי הסוללה של ה-iWatch, האם מערכת התשלומים החדשה של אפל מאובטחת דיה, והאם אפשר להשאיר בה את פרטי חשבון האשראי בלי לחשוש שיקרה להם את מה שקרה לעשרות תמונות עירום פרטיות של מפורסמות.

החידושים שהוצגו באירוע אפל 9.9.14

מכשירי אייפון גדולים

במשך שנים מכשירי האייפון שמרו על גודל מסך אחיד של 4 אינץ'. אבל לא עוד, אפל אישרה את השקתם של אייפון 6 דק יותר אבל בגודל מסך של 4.7 אינץ' ושל אייפון 6Plus, בגודל מסך של 5.5 אינץ'.

אייפון 6צילום מסך מאתר Apple

השקת האייפונים הגדולים מסמנת את ההתרחקות מהחזון של סטיב ג'ובס, שלעג בזמנו לטלפונים הגדולים של סמסונג, ומתאימה את עצמה לצורכי השוק (המכירות של מכשירי פאבלט הוכפלו בשנה האחרונה) ולדרישות הצרכנים לטלפונים חכמים גדולים יותר.

 השעון החכם של אפל

בערך באמצע האירוע חשף טים קוק בדרמטיות את Apple Watch, גאדג'ט לביש ממתכת אל-חלד, עם רצועות שניתנות להחלפה וכפתור גלילה המזכיר את כפתור הגלילה של האייפוד המקורי. השעון דומה מאוד לשעון החכם סמסונג גיר. מכיוון שזהו הדור הראשון של המכשיר, יש להניח שבדומה לאייפון ולאייפד, העיצוב שלו יהיה חלק ודק יותר. השעון החכם של אפל יגיע לחנויות בתחילת השנה הבאה, ומחירו יתחיל מ-349$.

apple watchצילום מסך מאתר Apple

אפליקציות בריאות וכושר ב-Apple Watch

כבר באייפון 5 נוסף שבב המאפשר למדוד צעדים באמצעות הטלפון בלבד. אבל השעון של אפל יכלול כמה אפליקציות וחיישנים שיעקבו גם אחרי הכושר. אפליקציית הפעילות תעקוב אחרי התנועות של המשתמש לאורך היום, ואילו אפליקציית האימונים תעקוב אחרי האימונים של המשתמש. אפל טוענים שמומחי הבריאות והכושר הגדולים בעולם עזרו לפתח את אפליקציות הבריאות בשעון. בשעון החכם אין מערכת GPS או חיבור wi-fi עצמאי, והוא סומך על אייפון 5 או 6 שימדדו מרחקים.

Apple Pay – הארנק הסלולרי של אפל

עד אתמול נמנעה אפל מלהטמיע באייפון טכנולוגיות תקשורת טווח אפס (NFC) לביצוע תשלומים. אתמול הציג טים קוק את Apple Pay, ארנק סלולרי שיאחסן את פרטי האשראי של המשתמש ויאפשר העברות כספים מיידיות. אפל כבר גייסה כמה חברות גדולות שהסכימו לקבל תשלומים דרך Apple Pay בהן טרגט, סטארבאקס וגרופון, וגם סגרה על הסכם שותפות עם חברות האשראי הגדולות ויזה, מאסטרקארד ואמריקן אקספרס.

שלח תגובה

תגי HTML מותרים: <a href="http://google.com">google</a> <strong>bold</strong> <em>emphasized</em> <code>code</code> <blockquote>
quote
</blockquote>