אפל מיוזיק, iOS9 ושאר החידושים מ-WWDC 2015

השבוע אירחה אפל את כנס המפתחים השנתי (WWDC) בסן פרנסיסקו, וחשפה בו כמה עדכונים וחידושים. אם לא הספקתם להתעדכן בחידושים הצפויים במכשירי אפל, הנה תקציר הדברים:

1. תגידו שלום למערכת ההפעלה iOS9

כצפוי, אפל הציגו את הגרסה העדכנית של מערכת ההפעלה לאייפד, אייפון ואייפוד טאץ', ובה עדכונים קטנים שישפיעו על הביצועים ועל חיי הבטריה. העדכונים הגדולים יגיעו לסירי, לאפליקציית המפות ולאפליקציית החדשות החדשה. למשל, סירי תוכל להגיב לפקודות תלויות הקשר כמו: "תזכירי לי את זה", ולרשום תזכורת הקשורה באתר שבו המשתמש גלש באותו רגע. העדכון קשור גם באפליקציית התמונות המשודרגת, וסירי תבין שאלות כמו "איפה התמונות מיוון משנה שעברה".

אפליקציית המפות תיעשה שימושית יותר בעבור אנשים המשתמשים בתחבורה ציבורית. אפליקציית החדשות החדשה תשמש כמאגר חדשות ותרכז את כל תחומי העניין של המשתמש במקום אחד מעוצב לעילא.

2. ריבוי משימות באייפד

מכשיר האייפד מקבל סוף-סוף מסך מפוצל ומאפשר למשתמשים לבצע מספר משימות בו-זמנית. כך המשתמשים יכולים להפעיל שתי אפליקציות במקביל, ואף להמשיך ולצפות בסרטוני וידאו תוך כדי זפזופ לאפליקציות שונות.

apple ios9

3. שדרוג מהיר ל-Apple Watch

השעון החכם החדש יחסית של אפל עומד להשתדרג בקרוב. למשל, יהיה אפשר להגדיר בקלות תמונת רקע לשעון, וגם לדלג קדימה בזמן כדי לראות פגישות מתוכננות ותחזיות מזג אוויר עתידיות. בנוסף, כשמחברים את השעון וטוענים אותו במשך הלילה, הוא יוכל להיראות כמו שעון מעורר. אפל מאפשרים עכשיו למפתחים חיצוניים ליצור אפליקציות native שיקצרו את זמן ההעלאה ויציעו חוויית משתמש מהנה יותר.

4. תגידו שלום גם ל-Apple Music

אחת ההודעות המרעישות בכנס הייתה שירות הזרמת המוזיקה החדש Apple Music, שהוא כנראה התוצאה הסופית של רכישת חברת האוזניות ביטס שבבעלותו של ד"ר דרה בתמורה ל-3 מיליארד דולר. בנוסף להזרמת מוזיקה סטנדרטית, אפל מיוזיק גם תכלול פלייליסטים, סרטוני וידאו, ואת תחנת הרדיו Beats 1 שתעבוד 24 שעות ביממה. אפל מיוזיק תגיע למכשירי אייפון ואייפד בסוף החודש ובסתיו תגיע גם למכשירי אנדרואיד.

5. Apple Pay מתרחבת

מערכת התשלומים Apple Pay תגיע לעוד חנויות ולעוד ארצות. ביולי Apple Pay תגיע לאנגליה, ועוד לפני כן היא תתחיל לתמוך בכרטיסי אשראי של בתי עסק, כרטיסי debit וגם כרטיסי מועדון. גם ה-Passbook של אפל קיבל שם חדש והוא נקרא עכשיו Wallet.

שלח תגובה

תגי HTML מותרים: <a href="http://google.com">google</a> <strong>bold</strong> <em>emphasized</em> <code>code</code> <blockquote>
quote
</blockquote>