מה חדש ב-iOS 9 לאייפד?

גרסת הבטא הפומבית של מערכת ההפעלה החדשה של אפל, iOS 9, כבר כאן ואפשר לראות איך היא תשפיע על השימוש באייפד.

האייפד היה זקוק לשינוי מהפכני, לדחיפה שתעשה אותו דומה יותר למחשב או לטאבלטים המתחרים כמו סמסונג גלקסי נוט או Surface של מיקרוסופט. ייתכן שהשינוי יבוא בעזרת מערכת ההפעלה החדשה iOS 9, העדכון הראשון מזה שנים שממוקד באייפד. הנה כמה מהפיצ'רים החדשים הייחודיים לשימוש באייפד:

1. מסך מפוצל

הפיצ'ר החדש, Split View, אמנם זמין רק באייפד אייר 2, אבל הוא מאפשר סוף סוף לשתי אפליקציות לפעול בו-זמנית במסך אחד. אפשר גם לנעוץ אפליקציה אחת שתישאר במקום ותופעל בכל פעם שפותחים אפליקציה אחרת. למשל, אפשר להשאיר את תיבת המייל פתוחה בזמן שגולשים בספארי או לקרוא את החדשות בתוך כדי חיפוש הוראות הגעה וכו'. נכון לעכשיו רק מבחר מצומצם של אפליקציות יכול להשתמש בפיצ'ר, אבל בסופו של דבר כל האפליקציות יותאמו לצפייה במסך מפוצל.

מתוך אתר apple.com

מתוך אתר apple.com

2. צפייה בווידאו ברקע

אפליקציות שישתמשו בפיצ'ר Picture-in-picture יאפשרו לנגן וידאו במסך הבית, בדומה לצפייה בסרטוני וידאו במחשב (או בטאבלטים של סמסונג). סרטון הוידאו בחלון קטן שאפשר לגרור ולשנות את מיקומו, לשנות את גודלו ולסגור אותו בנגיעה אחת.

3. מקלדת שהופכת למשטח מגע

לתוכנת המקלדת הפנימית שקופצת כשמקלידים במסך המגע נוסף פיצ'ר קטלני: ברגע שמחליקים שתי אצבעות על המקלדת היא הופכת למשטח מגע. באפליקציות שתומכות בפיצ'ר יופיע סמן ויהיה אפשר לערוך ולשנות טקסטים בקלות ובמהירות רבה יותר מבדרך כלל.

למקלדת האייפד נוספו גם כפתורי עריכה ועיצוב בסיסיים כמו העתק, גזור והדבק. הכפתורים נמצאים בסרגל העליון של המקלדת, ואפליקציות חיצוניות יוכלו להוסיף כפתורים לסרגל הכלים הזה.

4. Slide Over

הפיצ'ר הזה מאפשר למשתמשים "להחליק" מהאפליקציה שבשימוש (בין שהיא אפליקציה מובנית או אפליקציית צד שלישי) ולעבור אל אפליקציה אחרת, וזו תיפתח ותתפוס בערך שליש מהמסך. לשם כך פשוט צריך להחליק את האצבע מימין לשמאל בחלק הימני של האייפד, ולהחליק מלמעלה למטה כדי לבחור בין אפליקציות שונות. הפיצ'ר עובד בכל סוגי האייפד, גם כשהאייפד מיושר לאורך או לרוחב.

slide over באייפד

מתוך אתר apple.com

מכיוון שהפיצ'ר הזה נוטה להקפיא את האפליקציה הראשונה, הוא מתאים פחות לריבוי משימות ויותר לפעולות קצרות כמו מענה להודעות או הצצה בפייסבוק.

נוסף על הפיצ'רים האלה, מערכת ההפעלה iOS 9 מציעה עוד הרבה פיצ'רים ושיפורים שישפיעו גם על אייפד וגם על אייפון כמו עדכון לסירי, תוחלת חיים ארוכה יותר לסוללה, שיפורים למערכת המפות ולכלי הפתקים וחיפוש מתקדם יותר ב-Spotlight.

שלח תגובה

תגי HTML מותרים: <a href="http://google.com">google</a> <strong>bold</strong> <em>emphasized</em> <code>code</code> <blockquote>
quote
</blockquote>