אייפד פרו – כל מה שצריך לדעת

אחרי המתנה ארוכה אפל הציגו השבוע את אייפד פרו, האייפד הגדול והיעיל ביותר שיצא עד כה. אמנם אייפד פרו יהיה זמין רק בנובמבר, אבל אפל כבר חשפו מידע רב על העיצוב שלו ועל הטכנולוגיה שבה השתמשו כדי לבנות את המוצר. הנה כל מה שצריך לדעת על האייפד החדש:

מחיר ומועד ההשקה

האייפד החזק ביותר לא מגיע בלי תווית מחיר: המודל הבסיסי ביותר של אייפד פרו, עם 32 ג'יגהבייט וחיבור Wi-Fi יעלה בארצות הברית 799$, מחירו של המודל שכולל זיכרון של GB128 יגיע ל-949$, ול-1,079$ בתוספת של חיבור סלולרי.

כאמור, חנויות אפל בארצות הברית יתחילו למכור את אייפד פרו בנובמבר, ועדיין אין מידע על תאריך השקה מדויק ועל הזמנות מוקדמות.

אייפד פרו בהשוואה לדגמים מוקדמים יותר

גודל המסך והתצוגה

להגיד שאייפד פרו גדול יותר מדגמי אייפד אחרים זו לשון המעטה: אם מודדים את המסך של אייפד אייר באלכסון מגיעים ל-9.7 אינץ' (כ-24.6 ס"מ), ולעומתו המסך של אייפד פרו מגיע ל-12.9 אינץ' (32.7 ס"מ), והמשמעות היא ששטח התצוגה של אייפד פרו גדול פי 3 משל אייפד אייר.

גודל האייפד אינו שרירותי, ואייפד אייר 2 נכנס בדיוק בחצי מרוחבו של אייפד פרו – כלומר הוא מתוכנן בדיוק להפעיל אפליקציות זו ליד זו.

בנוסף, את המסך הגדול של אייפד פרו ימלאו 5.6 מיליון פיקסלים ברזולוציה של 2048X2732 (בהשוואה לרזולוציה של 2048X1536 של אייפד אייר 2), מה שאומר שתצוגת הרטינה באייפד פרו היא המתקדמת ביותר עבור מכשיר נייד, והיא אף עוברת את זו של מקבוק פרו.

מהירות ותוחלת חיי הסוללה

באייפד פרו אפל משתמשים בשבב חדש, בעל זיכרון כפול ומהירות גבוהה פי 1.8 מהשבב שמשמש באייפד אייר 2. אפל מבטיחים ביצועים ברמה של מחשב נייח, והם גם עדכנו את בקרת האחסון כך שיהיה קל לפתוח קבצים גדולים וכבדים כמו סרטוני וידאו, תמונות באיכות גבוהה ומצגות פאוורפוינט.

אפל מבטיחים שתוחלת החיים של הסוללה לא תצנח בעקבות היכולות החדשות של אייפד פרו, והיא אמורה להגיע ל-10 שעות (9 אם משתמשים באינטרנט סלולרי), לא פחות מאייפד אייר 2.

מה שכן, אייפד פרו יהיה עבה וכבד יותר מאייפד אייר 2: רוחבו יהיה 6.9 מ"מ (בהשוואה ל-6.1 מ"מ באייפד אייר 2) ומשקלו יהיה 712 גרם (בהשוואה ל-435 גרם).

אביזרים חדשים באייפד פרו: עט סטיילוס ומקלדת חכמה

אפל הציגו שני אביזרים חדשים המותאמים לאייפד פרו:

מקלדת חכמה: בדומה למקלדת של הטאבלט Surface של מיקרוסופט, המקלדת החכמה של טאבלט היא כיסוי קל, מתקפל ועמיד בפני מים המשמש גם מקלדת אלחוטית. המקלדת תהיה זמינה מנובמבר במחיר של 169$.

תמונה: macrumors.com/

תמונה: macrumors.com/

 

Apple Pencil: הסטיילוס הראשון מבית אפל מאפשר להוסיף הערות בכתב יד למסמכים דיגיטליים, אבל הוא גם מציע כמה פיצ'רים ייחודיים לציירים, מאיירים ומעצבים. לעט של אפל יש כמה חיישנים שהם מזהים את המיקום, את הלחץ, את הזווית ואת כיוון הקווים, והוא יכול לעבוד במקביל לציור אצבעות. העט כולל Lighting Connector ואפשר להטעין אותו ישירות במכשיר האייפד, והטענה של 15 שניות תספק 30 דקות של שרבוט. מחירו של העט יהיה 99$.

שלח תגובה

תגי HTML מותרים: <a href="http://google.com">google</a> <strong>bold</strong> <em>emphasized</em> <code>code</code> <blockquote>
quote
</blockquote>