סטיב ג'ובס הלך לעולמו

סטיב ג'ובס (56), מייסד חברת אפל (Apple), נפטר הלילה, לאחר שנים של מאבק במחלת הסרטן. ג'ובס השאיר אחריו אישה וארבעה ילדים.

סטיב ג'ובס ייסד את חברת אפל בשנת 1976 ביחד עם סטיב ווזניאק ורונלד וויין. מוצר הדגל שלהם היה האפל 1 (Apple I), המחשב שווין וסטיב הרכיבו ובנו במו ידיהם. לאחר מכן הגיעו אפל 2 (Apple II) ואפל 3 (Apple III), שהזניקו את מחשבי אפל לראש טבלת המכירות למחשבים לשימוש עסקי.

לאחר פגישה עם חברת זירוקס, בשנת 1979, ג'ובס הגיע למסקנה שכל מחשבי העתיד ישתמשו בממשק גרפי, והחל לתכנן את קו המחשבים הבא של אפל.

מקינטוש נגד ליסה

בשנת 1972 ג'ובס החל לעבוד על ליסה, המחשב החדש של אפל שעמד בהתאם לחזון הממשק הגרפי של ג'ובס. ג'ובס הורד מהפרוייקט לאחר ויכוחים עם שאר אנשי הפרוייקט והחל לעבוד על המקינטוש (Mackintosh  או ידוע יותר בכינוי Mac). המקינטוש, שיצא ב-1984, היה הצלחה מסחררת (והותיר את ליסה באבק) כמחשב הראשון עם ממשק גרפי שעשה שימוש במקלדת ועכבר.

נקסט והחזרה לאפל

ב1985 ג'ובס התפטר מתפקידו באפל בעקבות סכסוכים עם מנכ"ל אפל דאז ג'ון סקולי. ג'ובס הקים את חברת המחשבים NeXT, שם עסק בעיקר ביצירת כלי מחשב ופיתוח לעסקים ולהשכלה הגבוהה. כמו כן ג'ובס היה שותף בהקמה של אולפן האנימציה המתקדם פיקסר, והשתתף בהפקת סרטים כגון רטטוי וצעצוע של סיפור.

ב1996 אפל רכשה את נקסט, וסטיב ג'ובס הוחזר לעמדת המנכ"ל. הטכנולוגיה שפיתח בחברת NeXT הוטמעה במחשבי המקינטוש החדשים, וסייעה בפיתוח מערכות ההפעלה החדשות של אפל.

הכהונה השנייה של ג'ובס באפל נחשבת ל"תור הזהב" של החברה, בה היא גדלה ושיפרה משמעותית את קו המוצרים שלה. בין השאר הוצגו האייפוד, ולאחר מכן את האייפון, מערכת ההפעלה iOS, האייפד ועוד.

סטיב ג'ובס מציג את האייפד -

האייפון, והפרישה

בשנת 2007 שינה ג'ובס את שמה של חברת אפל מ"אפל מחשבים" לאפל, והציג לראשונה את האייפון, המכשיר המהפכני של אפל שהציג לראשונה טלפון סלולרי שהוא גם מחשב, עם מסך מגע מלא ואפשרויות גלישה מתקדמות.

בשנת 2011 הודיע ג'ובס שהוא פורש מתפקידו כמנכ"ל אפל, אבל ימשיך לכהן כיושב ראש מועצת המנהלים של החברה.

ג'ובס, בודהיסט, ממציא

סטיב ג'ובס נולד בסן פרנסיסקו ואומץ ע"י פול וקלרה ג'ובס. בשנות העשרה שלו, ג'ובס הגיע באופן קבוע להרצאות בחברה האולת-פאקרד (היום HP) ועבד שם במשך חודשי הקיץ. שם פגש את סטיב ווזניאק, שותפו להקמת אפל.

במהלך עבודתו באטארי, לאחר שסיים את לימודיו במכללת רידס, סטיב טס להודו וחזר בתור בודהיסט.

בשנת 2004 ג'ובס הודיע שהוא חולה בסרטן הלבלב, ואתמול הלך לעולמו. את מכתב ההתפטרות שלו מאפל, מוקדם יותר השנה, חתם במילים: "אני מאמין שימיה הטובים והחדשנים ביותר של אפל עוד לפניה. ואני מצפה בכיליון עיניים לראות את הצלחתה ולתרום לה בתפקיד חדש. רכשתי כמה מחבריי הטובים באפל, ואני מודה לכם על השנים הרבות שבהן התאפשר לי לעבוד לצדכם.  סטיב".

אפל הקימה חשבון אינטרנט שאליו אפשר לשלוח הודעות תנחומים:

rememberingsteve@apple.com

דיווחים נוספים בנושא:

התמונה מ: Cult of Mac

שלח תגובה

תגי HTML מותרים: <a href="http://google.com">google</a> <strong>bold</strong> <em>emphasized</em> <code>code</code> <blockquote>
quote
</blockquote>