אייפון 8, אייפון 8 פלוס, אייפון X – מה חדש בנבחרת הכוכבים של Apple?

למי שעוד לא התעדכן בחדשות האחרונות, אפל השיקה שלושה מכשירים חדשים ולכל אחד מהם חידושים שטרם ראינו במכשירים של החברה הדגולה. מעריצי אפל לדורותיהם לא ישנים בלילות מהמחשבה על הפיצ'רים החדשים שהולכים לפקוד את המכשירים המדוברים, אז הנה הם לפניכם.

אייפון 8+ אייפון 8 פלוס

האייפון 8 ואייפון 8 פלוס מגיעים בשני גדלים (4.7 אינץ' ו-5.5 אינץ').
נפתח בכך שמכשיר האייפון 8 עשוי כולו מהזכוכית העמידה ביותר (ככה אפל אומרים לפחות) ודוחה אבק בשילוב עמידות במים .
פיצ'ר שראינו עד כה אצל מתחרים הוא הטעינה האלחוטית, אך גם כאן אפל לא נשארים מאחור ומעלים הילוך ומציעים גם הם טעינה אלחוטית אשר לוקחת אותנו צעד נוסף אל עבר עולם חסר שקעים (גם הפיצ'ר הזה נמצא באייפון X, כבר נגיע אליו).

מבחינת צילום, אייפון 8 וחברו (אייפון 8 פלוס) מגיעים עם אופצייה כזו- ברגע שמעוניינים לצלם, המצלמה מתאימה את הגוונים לסביבה על מנת שהתמונה תצא בגוון הכי מתאים שיש וכל זה עם צמצם מהיר יותר מקודמיו (שוב, מילה של אפל, אפשר לקחת בערבון מוגבל).
כדי שלא נאבד את תחושת הזמן בתוך כל הטכנולוגיה הזאת, השעה תופיע על המסך כל הזמן החל ממכשירים החדשים, גם כשהוא כבוי.

שדרוג נוסף הוא המעבר לשבב A11 Bionic מבית אפל, שאמור לספק שיפור של 25% בביצועים, ולשפר פלאים את מהירות האפליקציות שיש לנו על המכשיר, נחכה ונראה.
עד כה הווידג'טים היו נחלתם של האנדרואיד, אך אפל החליטה לקפוץ גם היא על ההזדמנות ולהצטרף לטרנד שעובד חזק מאוד אצל המתחרות. אז אומנם זה "בקטנה", אך זה שינוי מרענן. מעכשיו אם תורידו אפליקציה לאייפון תוכלו להוסיף ממנה מידע כמו תחזית מזג אוויר, תוצאות משחקים או עדכוני חדשות (לא מובן למה חברה שכל כך בטוחה בעצמה, הופכת דומה יותר מיום ליום למתחרותיה ממשפחת האנדרואיד).

עוד שינוי שנראה הוא הגישה לאנשי הקשר, כולנו נמנעים ממנה ורצים מיד ל"שיחות" יוצאות כי למי יש כוח לחפש?. באייפון החדש אנשי הקשר ירחפו בראש המסך במעין סרגל ותוכלו ללחוץ עליהם במהירות ויעילות. חלק מהפיצ'רים הללו יופיעו כנראה גם באייפון X אשר עתיד לנחות בארץ בחודש נובמבר.

באותו נושא, מכירות האייפון 8 בעולם אינן עומדות בציפיות של אפל, נראה כי ישנו מספר רב של מעריצים שמעדיפים לחכות ל-מכשיר, לאייפון 10, ומעדיפים להתאפק.
בלי חיסרון זו לא תהיה סקירה מקיפה, אז.. המצב שבו האייפון 8 הלך דווקא צעד אחורה הוא בעניין הסוללה. משום מה נפח הסוללה פחת אך אפל טוענת שיש מעבד חזק להציל את המצב ולכן העניין לא אמור להיות מורגש כמעט.

אייפון 8

אייפון X (אייפון 10)

העיצוב המפואר של אייפון X (הלא הוא אייפון 10) הופך אותו לגולת הכותרת של המכשירים של אפל עד כה. יש בו "טשטוש גבולות" בין המסגרת של המכשיר למסך, וכך נוצר מראה של יחידה אחת מאוחדת. בפעם הראשונה יכלול מסך OLED שמאפשר מסך עצום בגודלו שכמעט ואינו משאיר שוליים ומקמר את צידי המכשיר.
גודל המסך הוא 5.8 אינץ'והוא בא עם עיצוב חלק ומעוקל על מנת שיהיה יותר נוח להחזיק את המכשיר.
פיצ'ר נוסף שהגיע, או יותר נכון לא הגיע, הוא כפתור הבית. הכפתור נעלם כליל וכל תפעול מסך הבית יעשה מהמסך עצמו בתנועת אצבע קלה.

כדי להשאיר אותנו על הרגליים, או בעצם על הפנים? אפל מציעה מזהה פנים אשר יחליף את טביעת האצבע וישמש כאמצעי בטיחות חדש ייחודי לכם. כרגע הפיצ'ר מחייב לבצע מעין תזוזת פנים, שהחיישן יתפוס את כל הפנים בצורת סיבוב. הסריקה תתבצע בעזרת חיישן אינפרא אדום ויצליח לזהות את הפנים גם בתנאי תאורה קשים.

סריקת העין פותחת את המכשיר מבלי שתצטרכו לגעת בו במידה ובדיוק יצאתם מהבריכה (אם הצלחתם לקנות במחיר הזה, לא נפתלא אם יש לכם בריכה בבית).המכשיר לומד את פנינו כך שהוא יישאר נאמן לנו גם כשנזדקן.
גם בצילום אפל לא נופלת ממתחריה ומאבזרת את המכשיר במערך מצלמות כפול בגב המכשיר אשר שודרג ל-12 מגה פיקסל בשתי העדשות שלו יחד עם מייצב אופטי (ממש הוציאו את התותחים הכבדים). העדשה הרחבה כוללת מפתח צמצם של f/1.8 שמאפשרת ליותר אור לחדור ולספק תוצאות טובות יותר בתנאי תאורה מצוינים ובכאלה שפחות.

חווית הצילום לא עוצרת כאן, בנוסף אפל הציגה עם האייפון X את אופציית ה-Portrait Lighting אפשרות זו משתמשת ביכולת של מצב הפורטרט בדגם האייפון 10 בכדי למפות את שטח הפנים של המצולם, ולאפשר לנו לבחור מבין מספר אפקטי תאורה שמדמים תאורות שונות שיכולות להתקיים בעיקר בסטודיו.

אופצייה חדשה נוספת (שנשמעת די מהנה) באייפון X היא אנימציית אימוג'ים- המאפשרת לבחור אימוג'י, לשים את פנינו מול המצלמה ופשוט להשתעשע. כל חיוך שאנו נחייך ,נצחק, או נבכה- כך יפעל גם האימוג'י, יחקה אותנו בכל תנועה, גם אם היא רק קמטוט קטן במצח.
נסיים ונאמר שחיסרון משמעותי שהולך להפריע לכולם (לפחות לרוב) הוא עניין המחיר, בארץ המחיר יהיה מעל 4,000 שקלים, הרבה מעל הממוצע של מכשיר סלולרי בישראל.

Capture1

שלח תגובה

תגי HTML מותרים: <a href="http://google.com">google</a> <strong>bold</strong> <em>emphasized</em> <code>code</code> <blockquote>
quote
</blockquote>