הרבעון השלישי של 2017 היה הרווחי ביותר בהיסטוריה של אפל

כמו בכל רבעון, אפל פרסמה גם השבוע את דו"ח הרבעון השלישי שלה לשנת 2017 (חודשים יולי-ספטמבר) ולפי הנתונים המרשימים שהדו"ח מציג, אין לנו יותר מדי סיבות לרחם עליה.

מסתבר שזהו הרבעון הרווחי ביותר שאפל ידעה מאז ומעולם, עם הכנסות שהשאירו אבק לתחזיות – 52.6 מיליארד דולר וצמיחה מדהימה  של 12% מהרבעון השלישי בשנה הקודמת. ההכנסות הבינלאומיות מהוות רוב של 62% מכלל ההכנסות ברבעון.

תקופת החגים ואייפון X יגדילו את ההכנסות

טים קוק, מנכ"ל החברה, זוקף את ההצלחה לזכותם של המוצרים החדשים, בהם אייפון 8, אייפון 8 פלוס, שעון אפל מסדרה 3 וטלוויזיית אפל בטכנולוגיית K4. הוא סיפר שהם מצפים בכליון עיניים לתקופת החגים ולמכירות של אייפון X  החדש  ושבחברה מתרגשים מאוד להפיץ את החזון שלהם לעתיד, באמצעות "המכשירים המופלאים האלה", כדבריו. רק מכשירי האייפד אחראים בעצמם ל-10.33 מיליון מכירות/

ipad

 



 

 

 

 

 

 

כידוע, אפל לא מוכרת רק מכשירים, וגם בקטגוריית השירותים, הכוללת את App store, itunes, Apple pay ועוד, נרשם זינוק של 34 אחוזים, עם הכנסות של 8.5 מיליארד דולר לעומת 6.3 מיליארד דולר בשנת 2016.

עם המבט קדימה – היעדים של אפל לשנת 2018

בנוסף, הדו"ח חשף את היעדים של אפל לשנת 2018 הכוללים: הכנסות בין 84 ל-87 מיליארד דולר (10% מעל הרבעון הרביעי ב-2016) , רווח גולמי של 38-38.5%, הוצאות תפעוליות של 7.75-7.65 מיליארד דולר ושיעור מס של 25.5%.

אנחנו כמובן מחזיקים אצבעות ומאחלים לה לעמוד בכל היעדים שהציבה לעצמה, אבל החברה תצטרך לקחת בחשבון את הסכנות שכרוכות בגורמים שונים, כמו השפעת התנאים הכלכליים הגלובליים והאזוריים על עסקיה. העמידה ביעדים תלויה גם ביכולתה להתחרות ביריבות, בשינויים הטכנולוגיים ובעליית מחירים של חומרי גלם, אותם לא ניתן לצפות מראש.

בימים אלו, המכירות של הבייבי החדש של אפל, מכשיר אייפון X, נמצאות בעיצומן ברחבי העולם, ועם כל החידושים שהוא מציע והמחיר הגבוה שגובים עליו, אין ספק שהוא יעזור בהקפצת המכירות. לישראל, אגב, הוא צפוי להגיע ב-23 בנובמבר 2017.

 

 

 

שלח תגובה

תגי HTML מותרים: <a href="http://google.com">google</a> <strong>bold</strong> <em>emphasized</em> <code>code</code> <blockquote>
quote
</blockquote>