אפל השיקו את "האייפד החדש"

אייפד 3, הדור השלישי בסדרת מחשבי הלוח של אפל, הושק אתמול בסן פרנסיסקו. טים קוק, מנכ"ל אפל, הציג את "האייפד החדש" בפני קהל של עתונאים ובלוגרים ושם קץ לשמועות שהסתובבו ברשת על הפיצ'רים החדשים שיכלול.

מתוך business.financialpost.com

החידוש העיקרי באייפד 3 או האייפד החדש הוא תצוגת רשתית, משהו שצריך לראות כדי להבין עד כמה הוא מדהים לפי מנכ"ל אפל. מספר אפליקציות אייפד עודכנו כדי להתאים עצמן לאייפד החדש, ומשתמשים ותיקים יוכלו להוריד את הגירסה המעודכנת בחינם.

המכשיר יגיע לחנויות בארצות הברית כבר ב- 16 במרץ. ב- 23 במרץ ימכר בעוד 32 מדינות נוספות, שאף אחת מהן אינה ישראל.

המכשיר ימכר במחירים דומים לאייפד 2: $499 עבור אייפד 3 עם זיכרון של 16 ג'יגהבייט, $599 עבור 32 ו- $699 עבור 64 ג'יגהבייט; אייפד 3 המתפקד כנקודה חמה בסטנדרטים של 4G, עוד חידוש שנוסף לאייפד החדש, יעלה את מחירו בכ- $130. מחירו של אייפד 2 ירד ל- $399.

חידוש נוסף באייפד 3 הוא מצלמת iSight קדמית, ומצלמה אחורית העובדת על 5MP עם חיישן צדדי מואר, עדשה בת 5 חלקים ופילטר IR היברידי, המאפשרת צילום סרטים עד 1080P. המצלמה באייפד החדש מזכירה קצת את זו המותקנת ב- iPhone4s, מלבד הרזולוציה נמוכה במעט. אייפד 3 גם יציג גירסה בסיסית של סירי, מעין מערכת זיהוי קולות שיכולה לתמלל את קולו של המשתמש.

קרדיט: apple.com

 

בשמועות שקדמו להשקה המדוברת, הוערך כי אייפד 3 יהיה עם מעבד בן ארבע ליבות; הדור השלישי של האייפד יסתפק במעבד בן שתי ליבות, אבל המעבד שיתמוך ברזולוציית המסך החדש (2048X1536 בדחיסות פיקסלים של PPI 264) יהיה בעל יכולות גרפיות של מעבד עם שלוש ליבות. השמועות בנוגע לשיפור החיבור לאינטרנט דווקא התגלו כנכונות, ואכן באייפד החדש יש רכיב תלת-ליבתי LTE 4G שישפר גם את מהירות ההורדות.

מתוך אתר אפל

מבחינת עיצוב, אייפד 3 לא מציע חידושים ניכרים לעין; עוביו של המכשיר הוא 9.4 מ"מ ומשקלו כ- 635 גרם (1.4 פאונד) הקצוות שלו מחודדים מעט יותר מקודמו, והוא מגיע באריזה מגנטית מתקפלת, אבל מי שציפה שהאייפד החדש יעטף בלוחיות זכוכית או יציג מראה חדש ושונה במובהק מאייפד 2 ודאי התאכזב.

שלח תגובה

תגי HTML מותרים: <a href="http://google.com">google</a> <strong>bold</strong> <em>emphasized</em> <code>code</code> <blockquote>
quote
</blockquote>