האם האייפד החדש מתחמם יותר מקודמיו?

מספר ימים לאחר שהחלה חברת אפל במכירת אייפד 3, הדגם החדש של מכשיר הטאבלט הפופולרי, החלו להתפרסם ברשת האינטרנט תלונות צרכנים שהעידו כי שימוש באייפד החדש מלווה בהתחממות של צידו התחתון, עד לרמה היוצרת תחושה לא נעימה בכף היד.

ראוי לציין כי פליטת חום הינה בעיה נפוצה ומוכרת במחשבים ניידים, הנגרמת משילוב של שלושה גורמים עיקריים: חום הנוצר עקב פעילות מאומצת של רכיבי המחשב, דחיסת רכיבי המחשב למארז קטן ככל האפשר (על מנת להקטין את משקלו) ומפרט טכני הכולל מאווררים קטנים ודלי הספק.

בעקבות פרסום עדויות הצרכנים ביצעו מספר אתרי חדשות ומגזינים טכנולוגיים בדיקות שנועדו לבחון האם יש אמת בטענות שפורסמו. במהלך הבדיקות צולמו דגמים של אייפד 3 והדגם שקדם לו – אייפד 2 במצלמה תרמית, בזמן מבחן ביצועים (העמסת משימות מכוונת המיועדת לבדיקת ביצועי המחשב).

אייפד 3 – 5 מעלות יותר

אחת הבדיקות, שנערכה על ידי Tweakers.net, בלוג טכנולוגיה הולנדי, ופורסמה לאחר מכן בכלי תקשורת רבים, העלתה כי במהלך ביצוע משימות גרפיות מאומצות (כגון עיבוד תמונה, הרצת משחק בעל גרפיקה עשירה וכו') עשויה הטמפרטורה באייפד 3 להגיע ל 33.6 מעלות צלזיוס, כ-5 מעלות יותר מהטמפרטורה אליה הגיע האייפד 2 – 28.3 מעלות צלזיוס.

בדיקה נוספת  שנערכה על ידי אתר הטכנולוגיה CNET העלתה ממצאים דומים בקירוב, אולם לממצאים צורפה השוואה לבדיקות דומות שנערכו לדגמי מחשבים ניידים נפוצים ועל פיה פליטת החום באייפד החדש אינה חורגת מן המקובל בקטגוריה. כמו כן נטען בכתבה כי גם בשיא פליטת החום בו, חלקו התחתון של אייפד 3 אינו יוצר תחושת אי נוחות במגע עם כף היד. לסיכום קבעו עורכי האתר כי ממצאי הבדיקה לא גרמו להם לשנות את המלצת מערכת האתר בדבר רכישת אייפד 3.

על פי מנהגה באירועים דומים קודמים נמנעה חברת אפל מלהגיב לפרסומים אודות תופעת ההתחממות באייפד החדש, אולם לבסוף פרסמה את התגובה הבאה (בתרגום חופשי): "האייפד החדש מציע תצוגת רטינה מרהיבה, מעבד A5X, תמיכה בתקשורת סלולרית מדור 4 וזמן סוללה של 10 שעות, כל זאת תוך שמירה על המפרט התרמי אשר נקבע על ידינו. על צרכנים אשר התעוררה אצלם דאגה כלשהי, לפנות למרכזי התמיכה של אפל".

שלח תגובה

תגי HTML מותרים: <a href="http://google.com">google</a> <strong>bold</strong> <em>emphasized</em> <code>code</code> <blockquote>
quote
</blockquote>