המכירות של אייפד: תגובת המו"לים

טוב, אז אפל מדווחת שהיא מכרה שלושה מיליון מכשירי אייפד (iPad) בפחות משלושה חודשים. כל שתי שניות נמכר מכשיר, מה שאומר שעוד אחד ו… ו… עוד אחד, וכן, עוד אחד, נמכרו בזמן שאתם קוראים את השורות האלה ממש. על פי מחקר שבוצע, עד 2015 יהיו 59 מיליון מחשבי לוח.

בינתיים בוועידה כלכלית בניו יורק התכנסו חלק מהעומדים בראש ההוצאות-לאור הגדולות בארה"ב ונשאלו האם ישנה האייפד את הכול.
מהתשובות שלהם (שניתן לראות גם בסרטו המצורף) עולה תמונה שהולכת ומתבהרת: המו"לים למדו מהטעות הקריטית שביצעה תעשיית המוזיקה. זו האחרונה לא השכילה להתמודד עם האינטרנט, הקידמה, פורמט ה- MP3 והנגנים. היא נלחמה בהם – והפסידה.
המו"לים מבינים כנראה שזו לא מלחמה שהם יכולים לנצח. כל טכנולוגיה הובסה על ידי הטכנולוגיה החדשה יותר, ורק באמצעות התאמתה למציאות החדשה היא הצליחה לשרוד (דוגמה מהמותן: הרדיו לא מת עם צאת הטלוויזיה. הוא התאים את עצמו לקהל שבוי, ציבור הנהגים).

והנה מבחר ציטוטים שיעיד על הנכונות של המו"לים להצטרף לעגלה במקום להידרס כשהם מנסים לעמוד בדרכה:
"רעיון הגורם החדש הוא מרגש. אנחנו יצרנו אפליקציית אייפד… לעולם לא הייתי מהמרת נגד אפל" (ויויאן שילר, מנכ"ל NPR).
"אייפד שינה את השוק כיוון שהוא מאפשר לנו לשלב טקסט עם וידאו" (קרוליין ריידי, מנכ"ל סיימון ושוסטר).
"מבחינתי לא מדובר דווקא באייפד, אלא בצרכנים שעומדים לעשות דברים בצורה שונה ולהנות מהם, מה שיגרום להם לעשות את הדברים האלו אפילו יותר. דברים רבים ישתנו בשנה הקרובה" (שרה צ'אב, נשיאת קונדה נאסט דיג'יטל).
אז עכשיו גם המו"לים בעניין והשאלה היחידה שנשארת פתוחה היא: מתי יפתחו אפליקציה שתייצר כתמי קפה בספרים האלקטרוניים שנקרא?

שלח תגובה

תגי HTML מותרים: <a href="http://google.com">google</a> <strong>bold</strong> <em>emphasized</em> <code>code</code> <blockquote>
quote
</blockquote>