אייפד אייר פרו – כל השמועות החדשות

בשלב זה עדיין לא ידוע שום דבר ממשי על האייפד המתוכנן הבא, וייתכן שהוא בכלל לא קיים. טים קוק, מנכ"ל אפל, רמז שהוא יצא בשנה הקרובה, ובאינטרנט מעריכים שהוא הולך להיות גדול במיוחד (12 אינץ') וכבר העניקו לו את הכינויים "אייפד פרו" ו"אייפד אייר פלוס". עוד מעריכים שהאייפד החדש הולך לשמש בעיקר למטרות עבודה ולהתחרות ב-Surface Pro 3 של מיקרוסופט וב-Galaxy Note Pro 12.1 של סמסונג. להלן כל השמועות האחרונות על האייפד הגדול הבא:

gadget leaker @onleaks

gadget leaker @onleaks

גודל המסך

לפי השמועות המגיעות לכאורה מיצרני המסכים של אפל בקוריאה, גודל המסך באייפד יהיה 12.9 אינץ', כלומר גדול ב-3.2 אינצ'ים מהמסך של אייפד אייר 2. לשם השוואה, גודל המסך בטאבלט Surface Pro 3 של מיקרוסופט הוא 12 אינץ', וגודל המסך בלפטופ ממוצע הוא כ-13 אינץ'.

מסך מגע בטכנולוגיית Force Touch

אתרי אינטרנט מקוריאה דיווחו שאפל ביקשה מחברות כמו LG, סמסונג ו-Japan Display דוגמאות למסכי מגע רגישים ללחץ שיוצרו בטכנולוגיות ננו-חוט. המשמעות היא שייתכן שאפל ישלבו טכנולוגיית Force Touch המאפשרת להעלות מידע או לעשות פעולות שונות מבלי לחזור לתפריט או לפתוח חלון חדש. לדוגמה, אפשר להעלות תצוגה מקדימה של קישורים או לשנות את הגדרות האפליקציה דרך התפריט באמצעות לחיצה חזקה יותר על מסך המגע.

עטי סטילוס

לפי השמועות על מסך גדול יותר ורגיש ללחץ לא בלתי סביר שהאייפד החדש יכלול גם עט סטילוס, שיכול לשמש אמנים, מאייירים, ואנשים שמעדיפים כתיבה ביד על פני כתיבה במסך מגע. עם זאת, סביר שהעט יוצע כאביזר נוסף ולא ייכלל עם האייפד הגדול יותר.

חיבור USB-C

אחת מתופעות הלוואי של שמועות על מכשירי אפל חדשים היא תמונות מודלפות לכאורה של כיסויי הגנה, היכולות לחשוף חיבורים מסוגים שונים. לפי התמונות שהודלפו הפעם וגם על סמך המקבוק האחרון, אפשר להסיק שאפל יוסיפו לאייפד החדש חיבור USB-C. זהו החיבור הסטנדרטי האוניברסלי החדש, והוא יכול לשמש לכל דבר שמחברים למחשב כמו מסכים, רמקולים, אמצעי טעינה וכל חיבור USB. כיום קיימים כמה מתאמים לכבלי טעינה של אייפד, אבל חיבור USB-C הוא חיבור סטנדרטי בתעשייה ויהיה זול יותר לייצור. עם זאת, לא ברור אם חיבור ה-USB-C יחליף את החיבור הנוכחי או יצורף אליו (אם בכלל).

תקן NFC

אפל הוסיפו תקן NFC (תקשורת קצרת-טווח) למכשירי אייפון 6 ואייפון 6 פלוס כדי שאלו ישמשו ארנקים חלופיים, אבל קשה להניח שאנשים ישתמשו במכשיר טאבלט ענקי כתחליף לארנק. במקום זאת, מכשירי אייפד גדולים יוכלו לשמש מסופים לקבל תשלום. כמו כן, אפשר יהיה לחבר אל האייפד הגדול מכשירים אלחוטיים במקום לחיבור בלוטות' המסורבל.

ריבוי משימות

זה זמן רב מדברים על כך שאפל משתעשעת בפיצול מסך האייפד כדי לאפשר ריבוי משימות, ועם מסך גדול האפשרות להפעיל שתי אפליקציות על אותו מסך תהיה שימושית יותר. לכן, הגיוני שאפל מחכה להשיק אייפד במסך גדול כדי להציג פיצ'ר של ריבוי משימות.

מעבד

לפי כמה מהשמועות, באייפד הגדול ישתמשו באותם מעבדים (A8x) ששימשו באייפד אייר 2, ולפי שמועות אחרות אפל ישדרגו למעבד A9, או שהאייפון החדש יעבוד במעבד A9 והאייפד הבא ב-A9x. כך או כך, אפל יצטרכו להשתמש במעבד חזק דיו להפעיל שתי אפליקציות או יותר בלי בעיות (בהנחה שהאייפד החדש אכן יתמוך בריבוי משימות).

William Hook@Flickr

מועד ההשקה

שלושת הדגמים האחרונים של אייפד הוצגו ויצאו לשוק בסתיו, לכן צפוי שגם הדגם החדש יצא מתישהו בסתיו הקרוב. עם זאת, יש כמה שמועות המדברות על דחיית ההשקה ל-2016 כדי לאפשר לאפל לעמוד בדרישות לאייפון 6 ואפל ווטש.

שלח תגובה

תגי HTML מותרים: <a href="http://google.com">google</a> <strong>bold</strong> <em>emphasized</em> <code>code</code> <blockquote>
quote
</blockquote>