מסך מפוצל באייפד: שמועות וטריק חדש

פיצול מסך האייפד והוספת אפשרות מולטי-טאסקינג עמדו בראש רשימת השמועות על האייפד החדש. שמועה חדשה מדברת על כלי מסך מפוצל שיוצג בהשקת מערכת ההפעלה iOS8. בינתיים, חברת Cydia חשפה טריק שהופך את האייפד הקיים למכונת מולטי-טאסקטינג משומנת.

 אייפד עם מסך מפוצל

תמונה: TechCrunch

הדור הבא של מכשירי האייפד של אפל יתמוך במסך מפוצל, יאפשר למשתמשים להריץ שתי אפליקציות בו זמנית, ואף לגרור טקסטים, תמונות וסרטוני וידאו מאפליקציה אחת לשנייה, כך נכתב באתר Apple Insider. לפי השמועות, הפיצ'ר החדש נמצא בשלבי עבודה לקראת השקת מערכת ההפעלה iOS8. הפיצ'ר יותאם לדגמים הגדולים של האייפד (9.7 אינץ'), בהם אייפד אייר, ולא ידוע אם הוא יותאם גם למיני אייפד.

בגרסאות הראשונות של iOS התמיכה בריבוי משימות הוגבלה רק לפעולות בסיסיות באפליקציות המובנות של אפל. תמיכה בריבוי משימות הגיעה רק ל-iOS4, שאפשרה למפתחים להריץ תהליכים מסוימים ברקע. נכון לעכשיו, מערכת ההפעלה של אפל מאפשרת להציג רק אפליקציה אחת בכל פעם, ולפיכך האייפד הוא מכשיר חד-משימתי.

האפשרות לצפות בשתי אפליקציות במקביל כבר קיימת בטאבלט של מיקרוסופט, Surface, וזהו אחד היתרונות של הטאבלט של מיקרוסופט בתחום הפרודוקטיביות. ההשקה של מערכת ההפעלה iOS8 הכוללת את הפיצ'ר החדש מתוכננת לכנס המתכנתים הבינלאומי  (Worldwide Developers Conference) ב-2 ביוני. עד אז, טריק חדש OS Experience, מראה איך אפשר להוסיף אפשרויות מולטי-טאסקינג לאייפד בקלות.

 מולטיטאסקינג באייפד

צילום מסך: moreinfo.thebigboss.org/moreinfo/osexperienceSS.php

עם התקנתו אפשר להריץ שתי אפליקציות זו לצד זו, לגרור אותן בין שולחנות העבודה כמו במערכת ההפעלה OS X למחשבי מקינטוש, ואפילו לכווץ אותן לפינה כמו ב-Windows של מיקרוסופט, פשוט באמצעות החלקת האצבע. הסקירות של הטריק ברשת הן חיוביות למדי ורק מחזקות את הציפייה לאפשרות לגיטימית לצפייה מרובת אפליקציות באייפד.

שלח תגובה

תגי HTML מותרים: <a href="http://google.com">google</a> <strong>bold</strong> <em>emphasized</em> <code>code</code> <blockquote>
quote
</blockquote>