תחזית אפל ל-2015 – איזה הפתעות תציע אפל בשנה הבאה

שנת 2014 הייתה טובה לחברת אפל, ואחרי תקופת יובש שבה לא הוצגה אף קטגוריית מוצרים חדשה ואירועי ההשקה הפכו לטקסים משמימים, לקראת סוף 2014 חזרה אפל להפתיע ולהקפיץ את המתחרים עם ההשקה של אייפון 6, אייפון 6 פלוס, השעון החכם iWatch, אייפד אייר 2, אייפד מיני 3 ועוד כמה שירותים חדשניים. אפל פותחת את 2015 במומנטום חיובי למדי, אבל היא תידרש לענות על הרבה שאלות.

האם האייפד של אפל יחליף את המחשבים בחברות גדולות?

לפני כמה חודשים הדהימה אפל את קהילת הטכנולוגיה כשהודיעה על שיתוף פעולה ארוך טווח עם IBM. הרעיון היה להחדיר את המכשירים הניידים לעסקים כפי שעסקים גדולים ואף תעשיות שלמות פועלות וממנפות את הרווח לטובתן.

apple for businessצילום מסך: apple.com/ipad/business/profiles/mayo-clinic/#video-mayo-clinic

עד כה אפל לא התקשתה להכניס מכשירי אייפון ואייפד לעסקים, אבל הכניסה שלהם הייתה דרך העובדים. שיתוף הפעולה בין אפל לאיי בי אם יכול להביא את מכשירי אפל לעסקים דרך הדלת הקדמית כפתרון אינטגרטיבי שישווק באמצעות מכירות ישירות ואפליקציות מותאמות אישית. האפליקציות והתוכנות של אפל אינן מותאמות בהכרח לתעשיות כמו תחבורה, ביטוח, בריאות, משרדי ממשלה וכדומה, ובאפל יצטרכו לפתח עבורן אפליקציות ייעודיות, בעזרת הניסיון והקשרים של איי בי אם עם התעשיות האלו.

האם יהיה אייפד גדול יותר בשנה הבאה?

סביר להניח שאפל ישיקו אייפד גדול יותר (12.9 אינץ' לפי השמועות), אבל כנראה שהוא לא יוצג כמוצג צריכה למשתמשים פרטיים ויפנה בעיקר לעולם העסקים. אייפד גדול יתחרה לא רק בשוק הטאבלטים אלא גם בשוק המחשבים האישיים, ויהיה קל יותר לשכנע עסקים להחליף את הלפטופ באייפד בעל מסך של 12.9 אינץ'. המעבר של אפל לעולם העסקים ירחיב את המכירות של האייפד וייצב אותן.

אילו חידושים צפויים באייפון הבא?

לפי רוב ההערכות ב-2015 אפל לא צפויה להציג חידושים מהפכניים למכשיר האייפון. משערים שבמהלך השנה יושקו אייפון 6S ואייפון 6S פלוס, גרסאות כמעט זהות של הדגמים הקודמים בתוספת של אולי מעבד מהיר יותר, מצלמה אחורית טובה יותר ועוד טריקים חדשים.

מה קורה עם שיתוף הפעולה עם אזניות ביטס?

אמנם עברה כמעט חצי שנה מאז רכשה אפל את חברת האזניות והזרמת המוזיקה Beats, אבל עדיין לא ידוע מה נעשה אתה. לפי כמה הערכות אפל תעשה את הלא ייאמן ותאפשר למשתמשים לשמוע מוזיקה בסטרימינג, אולי אפילו תשלב את האפשרות ישירות ממערכת ההפעלה iOS 9. אנליסטים מדברים על צניחה בקנייה של שירים, והעלייה של ספוטיפיי מצביעה על ביקוש לשירותי צריכת מוזיקה בתשלום.

apple beatsתמונה: store.apple.com/us/accessories/beats

השאלה המעניינת יותר היא האם אפל יציעו גם סט אזניות איכותיות לשירות המוזיקה החדש? צעד כזה עלול לסמן את תחילת הסוף של האייפוד, שהמכירות שלו יורדות מדי רבעון. עוד שמועות מדברות על שילוב בין האזניות של ביטס ואייטיונס ואף על שילוב בין ביטס וסירי.

שלח תגובה

תגי HTML מותרים: <a href="http://google.com">google</a> <strong>bold</strong> <em>emphasized</em> <code>code</code> <blockquote>
quote
</blockquote>